Без хамбургери преди и след тренировка


хамбургер

Спортисти съветват какво да се избягва преди и след тренировка и на какво да се набляга.

Хапването преди тренировки определя колко енергия и мазнини ще се изразходят. Хапването след тренировки е също толкова важно заради вече изразходената енергия.

Атлетката Нико Уолтърс съветва да се хапва лека храна, или пък няколко часа преди тренировките въобще да не се яде. Според нея трябва да се избягват салати както преди така и след упражненията.

Напрежението и изразходването на енергията по време на тренировките става още по-тежко, когато трябва да се смели консумираната храна, казва Нико, цитирана от агенция БГНЕС. Според нея трябва да се хапва нещо леко и да се избягват хамбургерите и пържените яйца.

Нейният колега и фитнес инструктор Брендън Ментър е съгласен с нея, но смята, че не бива изцяло да се отказваме от зеленчуците и че трябва да се консумират зеленчуци с по-висока концентрация на хранителни влакна.

Той е на същото мнение като нея и за плодовете, като препоръчва в плодовото меню да присъстват например ябълка или праскова.

В случай, че изпълнявате по-дълги и по-интензивни тренировки, най-добра опция остава консумацията на чисто месо и ориз (кафяв или бял), съветва фитнес инструкторът Станимир Михов.

От друга страна, ако предпочетете хамбургери, те ще ви заредят с енергия, но за много кратък период от време. Така може да се окажете без сили по средата на тренировката и да не успеете да я изпълните по най-ефективен начин, обяснява той.

За доброто настроение на всички Zdraven.bg поздравява със специална колекция от песни, в чийто видео клипове се спортува:

Снимка на хамбургер: Адам Кубан