Боровинки за по-добра памет и концентрация




Консумацията на боровинки помага за по-добра памет и концентрация, обявиха британски учени.

Боровинки за закуска може да предотврати загубата на концентрация следобед и дори в дългосрочен план да помогне в борбата с деменцията, показва ново проучване.

Учените открили, че боровинките могат да засилят вниманието в краткосрочен план и да запазят мозъка здрав за дълго време напред. Те установили, че само 200 грама боровинки са достатъчни за увеличаване на концентрацията през деня с 20%. Редовната консумация на този плод може да даде допълнителна енергия на част от мозъка, свързана с паметта.

Откритието, което беше оповестено на Фестивала на науката във Великобритания, даде нов принос за растящата слава на боровинките като суперхрана.

Предишни изследвания вече установиха, че дребните плодове, за които се знае, че притежават антиоксидантни свойства, имат благотворно влияние при хора със сърдечни и онкологични заболявания и също така забавят процеса на стареене.

Антиоксидантите премахват свободните радикали, които могат да увредят клетките и тъканите в човешкото тяло. Д-р Джеръми Спенсър от Университета в Рединг, който провел последното проучване, установил, че въздействието на боровинките върху мозъка не е свързано толкова с антиоксидантните му свойства, а по-скоро със способността им да увеличават притока на кръв в мозъка.

Специални химически вещества, съдържащи се в боровинките, известни като флавоноиди, отварят кръвоносните съдове, което позволява да се увеличи притока на кръв и в същото време да се намали кръвното налягане. Резултатът от това е подобряване на мозъчната дейност в краткосрочен план и по-здрав мозък в дългосрочен план.

Снимка: sxc.hu