Витамини за есента




мента

Ето кои са най-полезните витамини за укрепването на организма ни през есента и кои са естествените им източници.

Витамините винаги имат важна роля в нашия живот, особено през есента, когато трябва да укрепим имунитета. Организма ни има непрекъсната нужда от витамини, но нуждите му се променят през различните сезони.

Ето кои витамини подсилват най-добре имунната система през есента:

Витамин B6:
Витамин B6 е един от най-важните витамини за имунната система. Той подпомага работата на нервната система и има отговорната роля да подсигури правилното протичане на биологичните процеси в организма, в това число метаболизма.

Ако искате през деня да сте бодри и без проблеми да се справяте със задълженията, а през нощта да се наслаждавате на здрав и спокоен сън, то наблегнете на витамин B6.

Естествени източници на витамин В6 са зърнени варива, оризови трици, мента, червен пипер, сушен естрагон, червени чушки, див лук и други.

Витамин С:
чушки
Витамин С е силен стимулатор на имунната система и е важно да се приема ежедневно, тъй като организма не може да си го синтезира сам. Заедно с витамин А и витамин Е, той е един от най-мощните антиоксиданти, който същевременно участва в обмяната на веществата, подобрява самочувствието и се грижи за красивия ни вид, защото е важен за образуването на колаген.

Витамин C засилва клетъчната и секреторната защита срещу инфекциозни агенти и мутирали клетки.

Най-богатите естествени източници на витамин C са гуава, чушки, зеле, магданоз, броколи, киви, ягоди, портокал, грейпфрут, лимон, ананас, манго, мандарини, къпини, червени боровинки, пъпеш, домат, черен дроб и други.

Витамин E:
тиква
Витамин Е участва в секрецията на хормоните, защитава клетките от свободните радикали и също така подсилва имунитета. Неговата основна функция е да неутрализира свободните радикали, които представляват нестабилни молекули, увреждащи клетката. По този начин той помага на организма да надвие болестите.

Естествени източници на витамин E са масла от пшеничен зародиш, слънчоглед и палмово масло, както и ядки като бадеми и лешници, авокадо, аспержи, киви, броколи, тиква, манго, папая, домати и други.

За доброто настроение на всички Zdraven.bg поздравява със специална колекция от български песни за златната есен:

Снимки: мента: Darya Pino; чушки: tribp; тиква: yoppy