Витамин D и разходка срещу зимна умора

Учените препоръчват срещу зимната умора повече разходка и храни, богати на витамин D.

Януари обикновено е един от най-студените зимни месеци. Това, в комбинация с отминалите празници и връщането в работен ритъм често може да предизвика умора, стрес и потиснатост.

Ето някои начини, които докторите препоръчват за справяне със зимната умора според Yahoo News, цитирани от агенция БГНЕС.

На първо място през студените месеци трябва да се увеличи приемът на витамин D. Заради мрачното време организмът приема значително по-малко от него, което може да доведе до здравословни проблеми.

Храни, богати на витамин D, са тлъсти риби като сьомга, както и яйца и гъби.

Лекарите съветват и да се намали употребата на кофеин и захар.

За подобряване на психическото и здравословно състояние помага и физическото движение. Излизането навън и разходките са важни, независимо от ниските температури.

Снимка: Joe deSousa

Zdraven.bg представя за доброто настроение на всички специална селекция с песни, в чийто видеоклипове се спортува: