Диета с постене

Публикувано на 16. Jan, 2013 от в Диети

Диетата с постене е свързана с 36-часов период без хранене веднъж в седмицата.

Диетата с постене сваля няколко килограма от теглото и предпазва от сърдечно-съдови заболявания, рак, диабет и инсулт. Освен това човек се наслаждава на храната, която се яде, много повече.

Диетата с постене не е свързана с Великденски или Коледни пости, но е определена като една от най-ефективните и здравословни.

Основните правила на диетата с постене изброява сп. Men’s Health:

Не бива да се започва тази диета, ако човек не е в добра форма или вече се храни здравословно. Хората, които са със значително наднормено тегло или не се хранят здравословно като цяло, може да свалят кръвното, да получат ниски нивата на хранителните вещества или други проблеми, казва д-р Джоел Фурман.

Диетата е добре да се започне първо с няколко 24-часови пости по веднъж в седмицата. Това ще помогне на тялото и съзнанието да се адаптират към този хранителен режим. Две нощувки без храна може да бъде дълго време за новаците. Но след няколко седмици, когато се направи скок към 36-часово постене всъщност е просто пропускане на още една вечеря.

Добре е постещият да се зареди с правилни храни. Ако човек изяде много храни, богати на въглехидрати, преди стартирането на постенете, ще се чувства мног опо гладен в часовете без храна. Също така след поста е добре да се поеме малко храна с протеини, което ще намали чъвството за преяждане.

Най-добре е най-трудната част от тази диета – краят на постенето, да настъпи, докато човек спи, за да бъде мозъкът свеж по време на постенето. Когато се стартира с 24-часово постене е хубаво да се почне от закуска до закуска, а не от вечеря до вечеря.

Как диетата с постене подорява здравето? По принцип митохондриите в клетките на организма използват въглехидратите за енергия на клетката. А свободните радикали в олганизма увреждат ДН-тоК, нарушават клетъчната функция и увеличават риска от рак. Ето как може да помогне допълнително диетата с постене:

Намаляват се на свободни радикали. По време на поста митохондриите, усещайки липсата на храна, стават по-ефективни, защото започват да отделят по-малко свободни радикали на единица изгорена калория, твърди д-р Ерик Равус, клиничен изследовател в Центъра за биомедицински изследвания Пенингтън в САЩ.

Намаляващият брой на свободните радикали е запълнен чрез увеличаване производството на антиоксиданти в клетките. Тези ензими “търсят и унищожават свободните радикали”, казва д-р Марк Матсън, невролог в Националните институти по здравеопазване в САЩ.

Диетата с постене прави клетките по-силни. Изгарянето на калории по време на постенето също предизвиква прилив на полезни хормони на стреса като кортизол и хормона на растежа. “Със спортни упражнение по време на диета с постене ефектът е още по-голям“, казва Равусим и добавя, че хормоните подготвят клетките за най-лошия стрес. “Те по-бързо ще се противопоставят на тумори и инфаркт.

Не забравяйте, че не можете да очаквате чудеса, ако не сте физически активни! Спортът е здраве и настроение! Затова Zdraven.bg поздравява всички със специална селекция с песни, чийто видеоклипове са на спортна тема:

Снимка: Sanja Gjenero


Етикети: , , , , , , , ,

Този сайт използва „бисквитки“ от Google за предоставяне на услугите в него, за персонализиране на рекламите и за анализ на трафика. Информацията за ползването му от ваша страна се споделя с Google. С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“.