Есенни храни срещу есенни алергии




броколи

Представяме полезен списък с есенни храни срещу есенни алергии.

За облекчаване на есенните алергии препоръчваме куп полезни есенни храни.

Броколи
Броколито е от семейство кръстоцветни растения, за които е доказано, че прочистват синусите. Зеленчукът броколи съдържа също високо количество витамин C, който облекчава алергиите. Изследователите са открили около 500 милиграма витамин С дневно може да облекчи симптомите на алергия. В една чаша сурови броколи съдържат около 80 мг. Други есенни кръстоцветни растения са зелето и карфиола, които сварени съдържат по около 56 мг витамин С в количество чаша.

Холандско зеле
холандко зеле
Също като броколито е от семейство кръстоцветни, което е полезно срещу алергии. В допълнение съдържа високо количество витамин A, който намалява симптомите на алгергия. Редица изследвания са показали, че хората с недостиг на витамин А са с по-голяма вероятност да имат проблеми с астма и алергии.

Бяло зеле
бяло зеле
Бялото зеле съдържа предимно каротеноиди, които облекчават алергиите. Колкото по-тъчни са листата на зелето, толкова повече каротеноиди съдържа. За да усвои организма по-лесно полезните вещества на влакнестия зеленчук, зелето трябва да се готви 20-60 минути, като някои витамини преминават и във водата на ястието. Затова тя може да се ползва допълнително за супа и яхния или за варене на ориз.

Кромид лук и чесън
лук и чесън
Лукът и чесънът съдържат кверцетин, друго полезно вещество, което помага в борбата с алергии, действа като антихистамин. Кверцетин действа също като витамин С и облекчава симптомите на алергия система, която помага за спиране на нежеланите лекарствени реакции. Кверцетин обаче не се абсорбира много лесно от храната, дори да се поема по много лук и чесън. Дори да действат положително срещу по-леки алергии, при силна такава се препоръчва да се према като хранителна добавка от 400 до 500 мг, когато налегне тежка алергия.

Тиква
тиква
Подобно на броколи и зеле, тиквите също са богати на каротеноиди, които борят алергиите. С консумацията на тиква организмът си набавя добро количество витамин A, който е важен срешу алергиите.

Моркови
моркови
Морковите също са богати на каротеноиди, особено бета-каротин, който отблъсква алергията. По-полезни са за поемането на витанимите от организма, ако морковите се запарват или задушат, отколкото ако се ядат сурови.

Целина
целина
Целината е пълно с витамин C и противовъзпалителни съединения, което го прави един чудесен инструмент в борбата не само алергии, но също така и високо кръвно налягане и хронична болка. Това е един зеленчук, който може да се ядe суров или варен, без да губи своите хранителни съставки. Това важи и за листата, чиято консумация не трябва да се пренебрегва.

Коприва
коприва
Копривата помага за подтискане на алергични възпаления. Копривата съдържа хистамин – вещество, което отделя организма при алергична реакция, и така спомага за противодействието. При силни алергии се препоръчват като хранителн адобавка лиофилизирани капсули коприва по 500 мг, които се приемат по три пъти дневно. Не се препоръчва обаче продължителната употреба на коприва, защото може да изчерпи запасите на калий в организма, подчертава organicgardening.com.

За доброто настроение на всички Zdraven.bg поздравява със специална колекция от български песни за златната есен:

Снимки: freeimages.com; броколи: JCB Spares