Естествени източници на витамин B12

Публикувано на 13. Jun, 2015 от в Любопитно, Храни

миди

Представяме полезен списък на естествени източници с високо съдържание на витамин B12.

Витамин В12 е от жизненоважно значение за здравото функциониране на нервната система и за образуването на ДНК и червените кръвни клетки. Той помага срещу анемия – състояние на кръвта, което причинява умора и слабост.

Витамин B12 е съединението кобаламин и е водноразтворим витамин от В-комплекса. Той участва в образуването и регенерирането на червените кръвни клетки, с което предотвратява появата на анемия и нездрави кръвни телца.

Витамин B12 е единственият витамин, който съдържа основни минерални елементи и коензими, спомагащи за доброто състояние на костния мозък.

Витамин B12 е важен и за поддържането на нормалните функции и състояние на централната нервна система, защото служи за изграждането на липопротеиновата основа, на базата на която се изграждат нервните клетки.

Освен това Витамин B12 участва и в метаболизма на протеините, мазнините и въглехидратите.

Витамин B12 се препоръчва при различни анемии, лъчева болест, дистрофия, заболявания на черния дроб като хепатит и цироза, полиневрити, радикулит, невралгия, мигрена, кожни заболявания – псориазис, фотодерматоза, дерматити, невродермити, след прекарани инфекциозни заболявания.

Витамин B12 значително подпомага растежа и усилва апетита при децата. Той увеличава енергията и жизнеността на човек. Поддържа нервната система, намалява раздразнимостта и подобрява концентрацията на вниманието, паметта и равновесието.

Витамин B12 допринася за правилното оползотворяване на мазнини, въглехидрати и протеини.

Животинските продукти са най-добрият източник на витамин B12. Варени миди имат най-висока концентрация на витамин B12 от всяка друга храна, с 84 микрограма на 50 грама миди, което е 1402% от дневната доза – 6 микрограма.

Витамин В12 също се среща в естествен вид също в говежди черния дроб (при 100 грама готвен – 70-80 микрограма), пъстърва, сьомга, риба тон (при 100 грама готвена или печена – 10-11 микрограма).

Други добри източници, които съдържат в 100 грама над дневната доза витамин B12 от 6 мигрограма, са:
охтопод (задушен) – 36 микрограма;
пуешки черен дроб (варен) – 28 микрограма;
пилешки черен дроб: печен – 21 микрограма, варен – 16 микрограма;
хайвер (черен и червен) – 20 микрограма;
стрида (консерва) – 19 микрограма;
скумрия (готвена или печена) – 19 микрограма;
херинга: пушена – 18 микрограма, печена – 13 мигрограма;
свински черен дроб (готвен, печен) – 18 микрограма;
рак (печен, задушен) – 10 микрограма.

Снимка: Тим Бартел

Етикети: , , , , , ,

error: Content is protected !!
Този сайт използва „бисквитки“ от Google за предоставяне на услугите в него, за персонализиране на рекламите и за анализ на трафика. Информацията за ползването му от ваша страна се споделя с Google. С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“.