Здравословна салата с печени цвекло, тиква и копър




Тази здравословна салата се приготвя изключително бързо и лесно и носи много здравни ползи.

Цвеклото е сред най-полезните нискокалорични питателни зеленчуци. Сок от цвекло помага срещу деменция, хипертония и рак. Цвеклото е богато на въглехидрати, белтъчини, съдържа високи нива на важни минерали, както и витамини – А, В6 и С.

Тиквата също е сред най-полезните храни. Тя притежава много антиоксиданти като каротини, които намаляват разрушаването на клетките, както и лутеин и зеаксантин, които предпазват от очни заболявания. Тиквата е богата на витамин А, който засилва имунната система срещу грип и настинка, и калий, който регулира работата на бъбреците, сърцето, мускулите. Съдържа и много фибри, които понижават нивото на лошия холестерол и регулират нивото кръвната захар.

Копърът благоприятства обмяната на веществата в организма. Помага за добро зрение и е ефективен диуретик.

Тази салата е изключително подходяща при постене и за вегетарианци.

Необходими продукти (за 2 порции):
– 200 г цвекло;
– 200 г тиква;
– 100 г корени копър;
– балсамов оцет (по желание и вкус).

Начин на приготвяне:
Цвеклото се нарязва на кубчета, увива се във фолио и се поставя в подходящ съд.
Парчетата тиква също се нарязват на големи кубчетата и се поставя в друг подходящ съд за печетене. Корените копър се нарязват надлъжно на големи парчета и се поставят в трети съд.
Цвеклото, тиквата и корените копър се пекат на фурна около 180 градуса за около половин час.
След като се охлядат се подреждат в подходяща чиния или купа.
По желание може да се поръси с балсамов оцет.

Снимка: avlxyz