Здравословно хранене срещу грип

Posted on 15. Nov, 2009 by in Грип и настинка, Храни

В сезона на грипа и настинките е повече от задължително да вземете сериозни мерки за укрепване на имунитета.

Първата стъпка е подходящият избор на храна. Преди всичко тя трябва да е разнообразна, за да може организмът да получава в достатъчно количество полезните за него вещества. Няколко са препоръките на диетолозите, отнасящи се до правилното хранене през есенно-зимния сезон, които препоръчва lekar.bg.

Не забравяйте за цинка, напомнят специалистите. Той е особено важен за обмяната на веществата. Ще си го доставите с рибата, яйцата, сиренето и месото. Плодовете са задължителен елемент от менюто, тъй като са източник на антиоксиданти, неутрализиращи негативното въздействие на свободните радикали.

Ябълки: Една ябълка необходимата доза витамини за деня. Този плод доставя на организма допълнителни дози витамин С и полезни фибри.

Цвекло: Цвеклото съдържа малко калории, натурална захар и изобилства от витамин В. В него има и една разновидност витамин В, която е жизнено важна за правилния растеж на организма.

Тиква: Витамин А под формата на бетакаротин изобилства в тиквите. Бетакаротинът е полезен за доброто зрение, засилва имунната система и предпазва организма от свободните радикали, който предизвикват проблеми с кръвоносните съдове и рак. Тиквата съдържа много калий, който регулира работата на бъбреците, сърцето, мускулите и нервите. Тя има много фибри, които понижават холестерола, нормализират дейността на стомашния тракт и нивото на кръвната захар.

Снимка: sxc.hu

Етикети: , , , , , , , ,