Играч Първи, приготви се – новото виртуално приключение на Спилбърт за реалния свят


Играч Първи, приготви се

Стивън Спилбърг пресъздава на големия екран феноменална история от бъдещето, преплетена с носталгия утопия/дистопия едновременно и изпълнена с главозамайваща надпревара, мила любовна история и невероятно специални ефекти – това е адаптацията Играч Първи, приготви се.

Последният филм на режисьора Стивън Спилбърг е екшън приключението Играч Първи, приготви се по научно-фантастичния бестселър на Ърнест Клайн, който се превърна в световен феномен. През 2045 г. истинският свят е пустинно и сурово място. Единственият начин за тийнейджъра Уейд Уотс (Тай Шеридън) да се почувства истински жив, е като бяга в ОАЗИС, завладяваща виртуална вселена, където голяма част от човечеството прекарва дните си. В ОАЗИС можеш да отидеш където си поискаш, направиш каквото си поискаш, да бъдеш, който си поискаш – единствените граници са тези на фантазията ти. Това удивително място е дело на блестящия и ексцентричен Джеймс Холидей (Марк Райлънс), който след смъртта си завещава огромното си състояние и пълния контрол над ОАЗИС на победителя в състезание от три етапа, проектирано специално, за да намери достоен наследник. Когато Уейд побеждава в първото ниво на Великденския лов на съкровища, той и приятелите му – известни като „Големите пет“, се втурват в една фантастична вселена на открития и опасности, за да спасят както ОАЗИС, така и своя истински свят.

Трикратният носител на Оскар® Спилбърг („Списъкът на Шиндлер”, „Спасяване на редник Райън”) е режисьор на филма, сценаристи са Зак Пен и Ърнест Клайн. Книгата на Калйн прекарва над 100 седмици в списъка на най-продаваните книги на New York Times, а наскоро достигна и първо място в класацията за най-четена творба в раздел художествена литература в Amazon. Продуценти са Доналд Де Лин, Крис Макоско Кригер, Спилбърг и Дан Фарах. Адам Зомнър, Даниел Лупи, Крис Дефария и Брус Бермън са изпълнителни продуценти.

В Играч Първи, приготви се участват Тай Шеридън, Оливия Кук, Бен Менделсон, Лена Уейт, Т. Дж. Милър, Филип Джао, Win Morisaki Хана Джон-Камен, Саймън Пег и носителят на Оскар® Марк Райлънс.

Зад кулисите Спилбърг си сътрудничи с оператора Януш Камински, художника, носител на Оскар® Адам Стокхаузен, монтажът е дело на носителят на Оскар® Майкъл Кан и на Сара Брошар, дизайнер на костюмите е отличената с Оскар® Касия Уолика Меймон. Музиката е на носителят на Оскар® Алън Силвестри.

Играч Първи, приготви се

Само преди около 30 години изглеждаше почти невероятно, че бихте могли да влезете с компютър в интернет пространството и да създадете свой собствен профил – истински или не, за да се свързвате с хора от целият свят в реално време. Какво би станало, ако след 30 години можете да се включите в мрежата, за да създадете ваш личен аватар – реален или не – и да взаимодействате с хора в един безкраен виртуален свят? Помислете за възможностите и опасностите.

Това е основната идея на бестселъра на Ърнест Клайн Ready Player One, който завладява въображението на един от най-почитаните и успешни режисьори на всички времена: Стивън Спилбърг. „Това е огромно приключение, в което се преплитат два напълно различни свята, – казва той. – Мисля, че Ърнест Клайн е визионер, който описва бъдеще, което всъщност не е толкова далеч от мястото, където се насочваме с еволюцията на виртуалната реалност.“

Писателят изтъква Спилбърг като една от най-влиятелните и вдъхновяващи фигури за създаването на първия си роман. „Трудно е да се определи колко силен и дълбок е отпечатъка на Стивън Спилбърг върху моя живот и интереси, но определено не бих могъл да напиша Ready Player One, ако не бях израснал с неговите филми. Всеки от моето поколение е израснал със страст към киното през 70-те и 80-те години, филмите са вплетени в живота ни. За мен творбите на Спилбърг до голяма степен оформиха историята и начина, по който избрах да я напиша, и доказателства за това се виждат в цялата книга.

Действието в Играч Първи, приготви се се развива през 2045 г., когато хората се спасяват от сивата и потискаща реалност като влизат в дигитален свят, наречен ОАЗИС. Там те могат да ходят, където си поискат, да правят каквото си поискат и да бъдат когото или каквото решат. Населението е потопено в бедност, безработица, пренаселеност и пълна безнадеждност. „Това е момента да избягате в един виртуален свят, в който можете да живеете един необикновен живот чрез вашия аватар, – казва Спилбърг. – Всичко, от което се нуждаете, е въображение, и това може да ви отведе далеч в Оазис. Когато обаче избягате от реалността, вие също така по някакъв начин се отделяте от всеки истински човешки контакт. Историята е забавна, но повдига и социални въпроси.“

Продуцентът Кристи Макоско Кригер, която работи със Спилбърг повече от две десетилетия, добавя: „Специалното на този филм е, че в екшъна са вплетени някои важни теми. Това е история за порастването, която възхвалява приятелството, първата любов и приемането както на себе си, така и на другите. Това е научнофантастичен епос със сърце – толкова типично за Спилбърг.“

Клайн разкрива, че вдъхновението за историята се крие в някои моменти от младостта му. „Първата идея ми дойде от играта на Atari Adventure, която беше първата видеоигра, в която има вградено „великденско яйце“. Дизайнерът Уорън Робинет създава тайна стая в играта, където е изписано името му. За пръв път открих нещо във виртуален свят, скрито от създателя му. Тази идея ме беляза завинаги. Също така бях голям фен на работите на Роалд Дал, особено книгите за Уили Уонка, и един ден ми хрумна идея: Какво ще стане, ако Уили Уонка е дизайнер на видео игра, вместо производител на  бонбони? Започнах да мисля за всички загадки и пъзели, които този ексцентричен милиардер можеше да остави, за да намери достоен наследник и разбрах, че съм напипал нещо.”

Ексцентричният милиардер във въображението на Клайн се превръща в образа на Джеймс Холидей – самотния създател на ОАЗИС, изигран от Марк Райлънс. „Целият свят изживява мечтата му. Мечта, от която е построил цял свят, – казва Спилбърг. – Но след смъртта си той няма роднини, така че оставя в наследство състезание. Първият, който победи в три предизвикателства, всяко възнаградено с ключ, и след това намери скритото някъде във вътрешността на Оазис „великденско яйце“, ще бъде негов наследник.”

В живота Холидей дава на хората бягство от реалността. В смъртта си, той им дава бъдеще към което да се стремят – игра в играта. Наградата е огромно богатство и пълна собственост върху ОАЗИС.

Спилбърг отбелязва: „Можете да си представите защо всички се опитват да намерят великденското яйце на Холидей, включително и нашият невероятен млад герой Уейд Уотс”.

Да спечели ще е най-страхотния житейски обрат за Уейд и той е посветил всеки свободен час да дешифрира следите и да стане (както е бойния му вик) „Първи с ключовете, първи с яйцето.” Търсенето обаче се превръща в много повече от преследване на съкровище, тъй като той и приятелите му, наречени “Големите пет“ ще открият, че някои неща са по-важни от парите.

Тай Шеридън, който играе ролята на Уейд Уотс, казва: „Тази гигантска корпорация Инъвейтив Онлайн Индъстрис или ИОИ, се опитва да спечели Оазис, за да има пълен контрол над всичко. Нашите петима герои са аутсайдери, но публиката ги подкрепя, защото те са в играта, водени от правилните причини. Те искат да спечелят състезанието, за да спасят Оазис.”

За книгата се говореше много още преди да официално бъде публикувана през август 2011. И тя не само задоволи очакванията на публиката, а ги надмина по грандиозен начин. Творбата се превърна в неудържим хит, бестселър №1 на Ню Йорк Таймс и е публикувана в над 50 страни. Плановете за филмирането й започват доста преди издаването на книгата.

Продуцентът Доналд Ди Лин си припомня: „Четох книгата повече от година преди публикуването й и мислех, че е фантастична. Вярвам, че историята достига до много хора по различни причини; всеки може да намери нещо в този свят, с което да се свърже. Не е нужно да сте геймър, защото можете да се свържете с човешките аспекти и пътят който Уейд Уотс трябва да извърви, за да стане герой в историята. Освен това тук има невероятно приключение плюс безброй намигвания към поп културата”.

Почти всички от тези препратки събуждат духа на определено десетилетие, към което Клайн е особено привързан: 80-те. Той обяснява: „Холидей е построил играта си около нещата, които обича, и това ме развълнува, защото разбрах, че страстта му може да отразяват моята. За мен 80-те години бяха най-формиращото време в живота ми, защото това беше десетилетието, в което бях тийнейджър. Тогава получих и първата си конзола за видеоигри и първият ми домашен компютър. Това беше зората на ерата на интернет.

Чудех се дали книгата ще достигне само до хората около моята възраст, които са носталгични по 80-те години, – продължава Клайн. – Оказа се, че не е така, защото говорим за начина, по който живеем днес. Повечето хора имат истинска идентичност и виртуална идентичност под формата на социални профили. И подобно на аватарите в историята, можете да изградите своя профил въз основа на това, как искате другите хора да ви видят.“

Продуцентът Дан Фарах, дългогодишен колега на Клайн и първият човек, на когото е поверил книгата си, добавя: „Имах късмета Ърни да сподели най-ранната версия на проекта си с мен. От самото начало видях колко културно актуална е историята. Изглежда с течение на времето ние ставаме все по-откъснати от личните взаимодействия в реалния живот – пускаме съобщения, публикуваме, поддържаме връзка и се информираме за живота на другите чрез социалните медии. Играч Първи, приготви се рисува картина на това, в което обществото може да се превърне, ако продължим по този път. Това е фантастика, но не се чувства твърде пресилено. Книгата изобразява как може да изглежда нашето бъдеще.”

Клайн казва за сценариста на филма: „Когато Зак се присъедини към проекта, написа невероятен текст, който улови духа на моя роман, като същевременно направи историята по-кинематографична. Също така беше достатъчно мил да се консултира с мен за всички промени, които направи. Неговият текст беше това, което накара Стивън да се заинтересува и да прочете романа ми. Да работим заедно беше удоволствие и съм му много благодарен за огромната роля, която изигра за поставянето на Ready Player One на екрана.”

След като сценарият е готов, идва време за избор на режисьор. Де Лин казва: „Наясно бяхме, че имаме нужда от брилянтен визуален разказвач, и също така режисьор, който да може да се справи с технологията – все неща, които Стивън Спилбърг очевидно притежава. Разбира се той винаги ще бъде начело на вашия списък, но, честно, какви са шансовете да се съгласи? Но пък е хубаво да мечтаеш. В крайна сметка си казах: „Разбира се, да го дадем на Спилбърг“. Той го прочете веднага и много го хареса.“

Спилбърг потвърждава: „Изпратиха ми книгата, както и сценария, който прочетох първо. Очаровах се от идеята за това съпоставяне на два свята. След това прочетох книгата и наистина ме отнесе, защото беше толкова дълбока и многопластова. Беше езотерично; беше страшно; беше почти реално… ”

Спилбърг дори използва съвременните инструменти за виртуална реалност, за да избира заснемането във футуристичната виртуална реалност на Оазис. С очила за виртуална реалност може да влезе в 360 градусовата среда и да избере откъде да заснема. Въпреки това, Спилбърг подчертава: „Никога не правя филми заради технологиите; Използвам ги само, за да разкажа по-добра история. Технологията я има, за да помогне на този вид филми да се появят, но след това трябва да изчезне, така че всичко, върху което се фокусирате, са историята и героите.”

На пръв поглед Уейд Уотс няма нищо общо с типичния образ на герой. Спилбърг казва: „Всички филми, които продуцирах или режисирах през 80-те години бяха с герои аутсайдери и Уейд със сигурност е такъв. Той е умен, но малко разочарован млад мъж, който се намира в нещастен момент в живота си: родителите му са починали и той живее със своята леля и сегашния й приятел в западнал вертикален парк в Кълъмбъс, щата Охайо. Единственото нещо, което го вдъхновява е да се опита да спечели състезанието на Холидей в ОАЗИС.”

Тай Шеридън потвърждава: „Уейд идолизира Джеймс Холидей и отделя безброй часове, за да изучи всеки детайл от живота му, търсейки каквото и да е прозрение, което да му помогне в стремежа му да бъде “Първи с яйцето.“

Веднъж попаднал в Оазис, Уейд се превръща в аватара си Парзивал – име, вдъхновено от рицаря, намерил Светия Граал. Описвайки двойната си роля, Шеридан казва: „Уейд и Парзивал са много различни хора; Парзивал е всичко, което Уейд не е. В реалността момчето е уплашено, срамежливо и затворено, а във виртуалната вселена той е уверен, смел, изобретателен и много способен.”

Парзивал е и по-социален. Всъщност, Спилбърг коментира: „Единствените му приятели са в Оазис. Никога не ги е срещал като нещо различно от аватарите им и той е доволен от това. Всичко, което има значение за него, съществува в този виртуален план.“

Най-близкият и голям приятел на Парзивал е огромният Аех, когото Лина Уайти определя като „полу-човек, полу-машина. Той има огромни мускули и е много спокоен, просто страхотен. Аех е добре познат в ОАЗИС като най-известния механик, който умее да изгради или да поправи почти всичко. Той е просто страхотен образ, който моят пресонаж създава за себе си, но в същото време осъзнава, че крие нещо от най-добрия си приятел.“

„Лена е като хала и ни удари в земята с изпълнението си, – казва Спилбърг. – Тя направи Хелън един от най-обичаните ни герои – перфектната комбинация от сила и хумор”.

Въпреки, че Парзивал и Аех са приятели, Парзивал е категоричен, че когато става въпрос за играта, предпочита да работи сам. Всичко се променя за него, в момента когато се изправя лице в лице с Арт3мида, която ще отвори ума и сърцето му по неочакван начин. Взела името си от гръцката богиня на лова Артемида, Арт3мида е нещо като легенда сред ловите на яца заради бойния си начин на игра.

„Арт3мида е твърда, безстрашна и много мотивирана, затова изглежда доста рязка, – казва Оливия Кук, която играе ролята на Арт3мида и нейната истинска личност, Саманта. – Но причините за участието й са различни от тези на другите. Тя знае от личен опит ужасни неща, които ще се случат, ако ИОИ поема пълен контрол върху Оазис, затова тя иска да спечели за доброто на всички.“

Играч Първи, приготви се

За разлика от някои хора и техните аватари, Саманта и Арт3мида са по същество едни и същи хора, с изключение на някои физически различия, – казва Кук. – Но що се отнася до личността, целите и морала, това са качества, които Саманта се стреми да поддържа и във виртуалния свят.“

Първо предизвикателство, което е създал Холидей е състезание без ограничения във виртуален Ню Йорк – състезание, която никой досега не е спечелил и повечето, които са се опитали губят всичко.

В началото на състезанието, Парзивал е зашеметен да види как известната Арт3мида заема позиция точно до него – тя на своя “Kaneda” от “Акира”, а той с ДеЛоран от Завръщане в бъдещето. Кук отбелязва: “Парзивал е идолизирал Арт3мида, а тя едва го забелязва до момента, в който той се доказва по време на състезанието. Така започва техния бурен, обещаващ романс. Отначало тя мисли, че той не искрен и просто иска да спечели играта за своя личнa изгода. После открива, че него наистина го е грижа за хората и за запазването на визията на Холидей за Оазис. И това я изненадва. А когато Парзивал печели първото предизвикателство, нещата с ИОИ стават коварни. Тогава истинската Саманта разбира, че трябва да излезе и да се срещне с Уейд. Уейд няма представа какво се случва, когато Саманта го посреща с удивителното изявление: „Добре дошъл в бунта, Уейд.”

Кук е избрана за ролята си преди Шеридън, а химията помежду им е важно условие за ролята. Макоско Кригър си спомня: „Вече бяхме 99 процента сигурни, че Тай е нашият Уейд, но все пак трябваше да влезе и да чете част от сценария с Оливия. Веднага разбрахме, че това са нашите Уейд и Саманта.”

Когато Парзивал става първия и единствен състезател на върха на класацията на ОАЗИС, той става знаменитост… и мишена. Властният началник на ИОИ, Нолан Соренто, вижда Уейд като заплаха и вдига драстично залога на играта – на живот или смърт.

Оазис, както и три етапното състезание за избора на наследник са дело на талантливия и ексцентричен Джеймс Холидей. Като създател на единственото утешително бягство от безнадеждния живот за населението, Холидей е боготворен, най-вече от ловците на яйца. Те се гордеят с всяко нещо, което знаят за Холидей, дори най-тривиалните дреболии. Доста иронично е, че след смъртта си известния мултимилионер дава на всеки пълен достъп до живота си, чрез неговите щателно описани житейски журнали – хроники на всяко събитие, всяко предпочитание, всеки триумф и всяко съжаление. Всички улики, необходими за спечелването на играта, се намират някъде в тези летописи.

„Доста е приятно да се играе подобен герой, – казва Марк Райлънс, който е в ролята на Холидей, както и неговият аватар, Анорак – ръководителят на игрите. Макар да е катализатор за историята и неговото присъствие се усеща през действието, то самият Холидей рядко се вижда, която ни позволи да не жертваме мистерията около него”, – добавя актьорът.

Оазис е рожба на Холидей, но той го е създал с помощта на най-добрия си приятел Огдън Мороу, който е и негов бизнес партньор. Де Лин обяснява: „Холидай и Мороу са блестящи мъже и истински приятели. Холидай обича компютрите, но не е толкова добър с човешките взаимоотношения, което е интересно, защото е нещо като паралел с Уейд Уотс. А Мороу е много по-различен от него.“

В ролята на Огдън Мороу е актьорът Саймън Пег, който отбелязва: „Холидей е движещата творческа сила зад ОАЗИС, но Огдън Мороу го превръща в реалност и занася идеята на масите. Приятелството им е продължило много години, прекрасно е да играеш такъв герой.“

В ранните дни на тяхната компания, когато ОАЗИС е на ранна детска възраст, Холидей и Мороу са имали прекалено стряскащ стажант, чиято основна отговорност е била да им сервира правилното кафе. Името му е било Нолан Соренто.

Нолан Соренто е изминал дълъг път от тогава. Бен Менделсон, който играе ролята, казва: „Нолан започва малко като губещ, но успява да се превърне в управител на втората най-голяма корпорация в света, ИОИ. Те контролират всичкия хардуер и съоръжения, които ви трябват за да играете в ОАЗИС. С други думи, „Искате очила, хаптичен костюм, ръкавици или каквото и да било? Чудесно! Заповядайте!.”

Въпреки че е натрупал огромно богатство и власт, Соренто не се задоволява с това, да е номер две. Апетитът му да завземе ОАЗИС е неудържим. Той ще направи всичко, което е нужно, за да спечели състезанието, разбира се без той да направи каквото и да било. „Соренто разполага с огромни ресурси, с които си купува хиляди геймъри, които изпраща в Оазис, за да намерят тези трите ключа за него.

Чрез магията на заснемане на живо и компютърната анимация, актьорите не само изобразяват своите реални роли, но и успяват да вдъхнат живот и на своите аватари. Процесът включва сложна работен съюз между Спилбърг, неговия актьорски състав, художника на продукция Адам Стокхаузен, дизайнера на костюми Касия Уолика Меймон и двете основни компании за визуални ефекти, Industrial Light & Magic (ILM) и Digital Domain.

Стокхаузен и Уолика Меймон, заедно с отговорниците от ILM VFX Роджър Гайет и Грейди Кофър, отговорника за анимацията Дейвид Ширк, отговорника за дизайна на виртуалната концепция Алекс Джейгър и други, работят в тясно сътрудничество със Спилбърг, за да обгърнат всички аспекти на виртуалните герои. От цялостния им външен вид и начин движение до прическите, костюмите и уникалните дигитални текстури, които се виждат по кожата на героите.

Кофър казва: „Развитието на аватарите ни костваше доста усилия. ILM се включиха в началото и работеха с Адам и Касия, за да развият първоначалните прототипи на дизайна. Винаги трябваше да имаме предвид, че тези аватари са виртуални, но се управляват от действителни актьори.”

„Арт3мида е интересен герой за изграждане, – казва Шърк, – защото тя има толкова големи очи, че щом я погледнеш, вниманието ти е приковано в тях. Това й придава почти елфическо присъствие. Парзивал беше един от най-трудните герои за нацелване, защото съдържа в себе си толкова много различни аспекта. Той трябваше да бъде всеки един образ, с когото публиката може да се идентифицира; той трябваше да бъде герой, но все пак да е още дете; да е привлекателен, но не и прекалено добре изглеждащ … Беше един дълъг процес, докато създадохме визия, която да отговаря на ролята и да се харесва на всеки.“

Дизайнът на Аех представлява най-голямото несъответствие между реалния човек и неговото алтернативно его във виртуалния свят. „Адам Стокхаузен предложи наистина зашеметяващ външен вид, – казва Кофър. – Аех е механик, така че е представлява машина с хидравлични части, което бе творческата отправна точка за дизайна му. Ако го погледнете отблизо, кожата прилича на твърдата кожа на носорог и на главата напомня на риба скат. Това са визуалните избори на Хелън да се представи по определен начин в Оазис. Тя е много специален герой.“

Младите актьори от “Големите пет“, които всички са новаци в пресъздаването на дигитални герои, са съгласни, че процесът на заснемане е взискателен, но си е струвал усилията и се е отплатил многократно.

Оливия Кук потвърждава: „Това е добър тест за всеки актьор, защото е принуден да живее изцяло във въображението си. Не може да разчита на взаимодействие с нещо отвън и около него, за да влезе в роля, защото там няма нищо.“

Актьорите са особено благодарни за насоките и напътствията от страна на режисьора. Тай Шеридън казва: „Стивън винаги бе много ангажиран с нас и имаше ясна визия. Беше ни изключително полезно да сме на една и съща страница с него и да знаем точно какво иска. Цялото преживяване беше невероятно. Научих толкова много.“

За да изпълни Оазис, особено по време на сцената с кулминационната битка, ILM са разработили най-съвременната система за генериране на тълпи, която има възможност да създава хиляди дигитални образи. ILM отговаряше и за създаването на цялата виртуална вселена на ОАЗИС, проектирана от Адам Стокхаузен. Той споделя: „Основните въпроси при проектирането на Оазис бяха породени от факта, че започвахме да изграждаме всичко от бял лист хартия. Това е продукт на неограниченото въображение, но какво е? Какво искаме да бъде? Как да направим място, което да е подходящо за развитието на историята и героите, да изглежда достоверно, макар че не се основава изцяло на реалността?“

Още повече, че Роджър Гайет казва: „Искахме да се почувства като истинско място и за тази цел се придържахме все повече и повече към реалистичния подход. Така че в крайна сметка в Оазис има по-голяма степен фотореализъм, отколкото очаквахме в началото.“

Осветлението е неразделна част от постигането на този ефект. Грейди Кофер предлага: “Едно от най-важните неща за Стивън беше, че Оазис да е осветен сякаш е реален. Така че ние се поставихме на мястото на нашия оператор и изучихме подробно страхотната работа, която той и Януш Камински са заснели през годините. Благодарение на това създадохме кинематографски сценарии за осветлението и подчертахме действието и емоциите при сцените.“

Първата среща на Парзивал с Арт3мида е в страхотния нощен клуб The „Кълбото на хаоса“ в ОАЗИС, където гравитационният дансинг на пода изобщо не е под. За да позволят на героите да летят свободно, Шеридън и Кук са вдигнати с колани по време на снимките на сцената. Но въпреки това, за по-сложните движения по време на танците като завъртане и обръщане, се доверяват на дубльори – професионални танцьори, както и на артист на трапец, които също участва в заснемането на сцената.

За кадрите в клуба Касия Уолика Меймон избира да облече Арт3мида в червена рокля от материя, която по нейните думи „я представя като същество от водата. Когато я срещаме за първи път, тя е облечена в елегантен състезателен костюм, но пак изглежда най-женствената от всички. Създадохме нейният гардероб така, че костюмите й да говорят за нея. Те са повлияни от пънк рок-сцената на 80-те години и съвременните улични тенденции. ”

Създателите на филма използват различни техники, за да подчертаят визуалното противопоставяне между удивителната виртуална среда и безумната реалност. Тъй като действието се мести от Оазис към реалния свят, Спилбърг превключва от цифрово заснемане към снимки с лента, като работи в тяхно сътрудничество с оператора Януш Камински.

Макоско Кригър заявява: „Стивън и Януш искаха да придадат на истинския свят във филма усещането за действителност и да може зрителите да усетят разликата между него и бляскавия ОАЗИС. Така че работата на Януш беше средството за определяне на тона на реалния свят.”

Едно ярко изключение са графитите, които Стокхаузен казва, че „служат за няколко цели едновременно. Нашите герои имат присъствие и в двата свята. Усетихме, че графитите биха могли да представляват начина, по който Оазис се пропуква по малко в начина, по който се изразяват хората – вместо да се маркират с имената си, те се го правят със своите аватари. И това се превръща в лесен начин да ги внедрят в истинския живот. Графитите представляват и протест срещу ИОИ и са символ на съпротивата.”

Офисът на Соренто е издигнат изграден от стъклени стени, от пода до тавана, така че да може да наблюдава какво става в огромната военна зала. Там той следи своите униформени геймъри, като всеки един от тях е в индивидуална екипировка, сменят се, работят 24/7 и се опитват се да спечелят предизвикателствата и да се доберат до Яйцето.

Платформите на геймърите на Соренто са проектирани от Корбулд, който казва: „Основаната част от разработването бе в първоначалния дизайн и конструкция. И понеже всички останаха доволни и одобриха модела, ни оставаше само да го размножим по 80 пъти.”

Digital Domain се заемат със задачата да мултиплицират платформата стотици пъти. Бътлър потвърждава, че „военната зала бе частично построена, но трябваше да е внушителна и масивна. За да й придадем нужния мащаб, създадохме изцяло дигитална версия.“

Освен студиото на Warner Bros. Лийвсден, Англия, снимки се провеждат и в град Бирмингам. Местната забележителност – сградата на някогашната фабрика Typhoo Tea е превърната от Стокхаузен и неговия екип в тайната квартира на бунтовниците от съпротивата. Кварталът за бижута в центъра на града пък се превръща в арена за автомобилното преследването на Соренто и Ф’Нале в бронираните коли на ИОИ и нестандартния пощенски камион на Хелън и “Големите пет“. 
Други сцени от филма са заснети в атриума на училището Холанд Парк в Западен Лондон, Сън Парк в Съри и други локации из целия Лондон.

Играч Първи, приготви се е с премиерна дата 30 март 2018 г. в българските киносалони на 3D, разпространяван от Александра Филмс: