Каква бира избират жените?




жена с бира

Каква бира избират да пият жените по света и у нас?

Жените избират бирата според горчиво-сладкия й вкус.

Жените определят балансирания горчиво-сладък привкус на пивото като най-решаващ при избора за закупуване на бира.

Това показва интердисциплинарно изследване, посветено на бирените предпочитания на дамите от началото на тази година. Проучването с фокус групи сред жени на възраст между 19 и 50 години е публикувано в международното издание на Института за наука и технология на храните на Великобритания. То откроява вкуса като определящ за потреблението сред още 5 основни фактора: цвят, стил, опаковка, бранд и технология на производство.

Според статията дамите най-вече харесват светлото пиво, в което слабо горчивият и балансиран вкус се съчетава с фин хмелов аромат. Той се дължи на специални сортове хмел с ниско съдържание на алфа-горчиви киселини. Обичайно светлите лагер бири са със златист цвят, кристална бистрота и балансирана газировка. Те съдържат 92% вода, алкохолното им съдържание е между 4–5% обемни градуса алкохол, 0,3% протеини, 0,2% фибри, 0% мазнини и около 40-43 калории на 100 милилитра.

Въпреки че хмелът е уникалната за пивото съставка, силно охмелените бири с изразени горчиви нотки не са харесвани от нежния пол, независимо от факта, че горчивите вещества на хмела съдържат редица полезни съставки като феноли, флавоноиди и изофлавоноиди, уточняват авторите на изследването. Извън предпочитанията на жените остават и бирите с плътен вкус, стаут бирите с дълбок, тъмен цвят, вкус на препечен малц и по-високо алкохолно съдържание, тъмните и мътните нефилтрирани бири, които по-скоро представляват интерес за мъжете и за бираджиите, които обичат да експериментират.

В своите заключения авторите на публикацията отчитат, че за разлика от мъжете вкусовите предпочитания на жените по принцип са към по-леки и по-сладки питиета. Тези характеристики са определящи за избора им и по отношение на бирената категория, в която те харесват по-леко пиво с деликатен вкус. Авторите на изследването не са открили връзка между тютюнопушенето и бирените предпочитания на дамите.

Данните от това и редица други проучвания сочат, че обичайно жените консумират два пъти по-рядко пиво отколкото мъжете именно заради по-горчивия вкус на кехлибарената напитка. У нас дамите не правят изключение от тази тенденция. Според данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ) през 2015 г. жените са консумирали бира 3 пъти месечно, а мъжете – 9 пъти, докато през 2016 г. българките са пили бира пет пъти месечно, а мъжете – 12 пъти. Най-често пиво са консумирали дамите на възраст между 30-39 години – 8 пъти на месец. През миналата година най-активните любителки на пивото са от Русе, където честотата на консумация на бира от нежния пол е 9 пъти месечно. В същото време всяка пета българка счита, че бирата е подходящото за нея питие, а всяка четвърта – че при умерена консумация пивото е част от здравословния стил на живот. По данни на СПБ у нас консумацията на лагер традиционно заема около 95% от пазара на бира в страната.

Пивото е ниско алкохолна напитка, продукт на естествена алкохолна ферментация. Бирата се произвежда от малц, хмел, пивни дрожди и вода. За производството на пиво с хармонична хмелова горчивина и аромат се използват натурални хмелови продукти с различна качествена характеристика по отношение на алфа-горчивите киселини и ароматичните вещества. Всички сортове хмел в зависимост от аромата им се разделят на 3 групи – с фин хмелов аромат, ароматични и горчиви.

Поради технологията за производство на пиво и специфичните естествени качества на суровините и най-вече на хмела, в крайния продукт не се добавят консерванти, стабилизатори, оцветители, изкуствени аромати и други подобни добавки, съобщават от съюза на пивоварите в България.

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира в страната: Болярка – ВТ АД, Бритос ЕООД, Загорка АД, Каменица АД, Карлсберг България АД, Ломско пиво АД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване, информира агенция БГНЕС.

От самото си основаване през 1991 г. мисията на Съюза на пивоварите е да подпомага и насърчава развитието на българската бирена индустрия, да издига професионалния статут на работещите в сектора, да популяризира устойчивия интегритет в пивопроизводството и високото качество на категорията, да промотира традициите, ритуалите и умерената консумация на пиво като част от съвременната бирена култура и модерен стил на живот.

За доброто настроение на всички Zdraven.bg представя 10-те най-смешни реклами на бира за всички времена:

както и най-забавните реклами на Хайнекен:

Снимка: Дани Баца Блас