Как да избегнем мускулна треска?

Публикувано на 27. Mar, 2016 от в Любопитно, Споделено от читатели, Спорт

тренировка

Как да предотвратим мускулната треска?

Полезни съвети за избягване на мускулна треска при тренировка или напрегната физическа дейност дава от личен опит читателят на Zdraven.bg Станимир Михов – сертифициран инструктор по културизъм и фитнес-културизъм, както и личен консултант при изготвяне на персонализирани хранителни и тренировъчни програми.

Ако изпитвате сериозна мускулна треска е много вероятно да сте изпълнили повече обем и интензивност на тренировка, отколкото тялото Ви може да понесе. Възможността да предотвратите мускулна треска зависи главно от няколко фактора:

Нивото тренираност
Ако имате много високо ниво на тренираност, вероятността да получите сериозна мускулна треска е малък, дори и от много интензивна тренировка. От друга страна, ако спортувате рядко, дори минимално натоварване може да предизвика болка в мускулите.

Обем и интензивност на упражнения и натоварване
Обемът обикновено се характеризира с общия брой серии и повторения, а интензитетът с тежестите, които се използват и почивката между сериите. Ако използвате по-голям обем в тренировката си или по-висок интензитет от този, на който сте свикнали, е много вероятно да получите мускулна треска. Например: ако сте клякали с щанга за първо упражнение при тренировка за бедра 3 серии по 12 повторения с почивка между сериите 120 секунди и направите 5 серии по 15 повторения със същата тежест и същата почивка.

Компетентност какво всъщност правите
Важно е да се запознати с натоварването на упражнението, което правите. Ако изпълнявате упражнение, което никога не сте правили преди, е много вероятно да получите мускулна треска след него. Например, ако никога не сте използвали машината за задно бедро и направите дори 4 серии по 12 повторения на нея с добър интензитет, е нормално да усетите някаква болка до 24 часа, защото мускулите не са свикнали с това движение и натоварване.

Ето и съвети как да предотвратим самата мускулна треска:

Ако сте начинаещи, започнете бавно и леко
Използването на подход, където прогресирате бавно и постепенно, би бил най-подходящ, не само за предотвратяването на мускулната треска, но и за цялостното Ви развитие и изпълнение на фитнес плана, който имате. Ако не сте тренирали известно време, дори 15-20 минутна тренировка може да докара болки в мускулите на следващия ден. Няма нужда да се раздавате прекалено много, ако обикновено не тренирате редовно.

Увеличавайте обема и интензитета постепенно
Ако за първа тренировка или обикновено изпълнявате за мускулна група общ обем от 3 упражнения по 3-4 серии (общо десетина серии), на следващата тренировка не увеличавайте обема с повече от две-три. Не само ще предотвратите нежелана мускулна треска, а това натоварване би било излишно, понеже прави възстановяването от тренировката по-трудно. Друг фактор, който трябва да се вземе предвид, е, че ако се увеличават показателите на тренировката с прекалено голям процент всеки път, ще настъпи момент, в което би било прекалено трудно да се направи положителна промяна откъм обем или интензитет.

Когато изпълнявате непознати упражнения, използвайте по-леки тежести
Като се има предвид, че упражнението е непознато, така или иначе не би изискало особена тежест, за да се натоварите. Също така може го научим по-бързо с правилна форма и да намалим значително риска от контузия.

Още полезни съвети за спорт и здравословно хранене можете да прочете в личния сайт на автора на статията stanimirmihov.com.

Спортът носи здраве и настроение! Затова Zdraven.bg поздравява всички със специална селекция с песни, чийто видеоклипове се спортува, повече или по-малко, но все пак спортува и вземете пример:

Ако се чудите какъв спорт да захванете, може да изберете най-подходящия за вашата зодия:
Спорт за зодия Овен
Спорт за зодия Телец
Спорт за зодия Близнаци
Спорт за зодия Рак
Спорт за зодия Лъв
Спорт за зодия Дева
Спорт за зодия Везни
Спорт за зодия Скорпион
Спорт за зодия Стрелец
Спорт за зодия Козирог
Спорт за зодия Водолей
Спорт за зодия Риби

Снимка: stroopsmma

Етикети: , , , , , , , , ,

Този сайт използва „бисквитки“ от Google за предоставяне на услугите в него, за персонализиране на рекламите и за анализ на трафика. Информацията за ползването му от ваша страна се споделя с Google. С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“.