Как да отслабнем бързо и трайно?




ЛъкиФит

Възможно ли е да отслабнем бързо и трайно? Да, категорични са експерти! Как?

Затлъстяването е епидемията на 21. век, се твърди в доклад на Световната здравна организация. Затлъстяването води до редица здравословни проблеми, сред които диабет, сърдечно-съдови и онкологични заболявания. А почти половината от жените в България страдат от наднормено тегло.

Основни грешки при опитите за отслабване

Очевидно става дума за грешки в начина на живот, но има и редица грешки, които се допускат при опитите за отслабване. Такива грешки основно се получават, когато човек не се консултира със специалисти. Често се минава на тотални ограничения в храненето, като от менюто се изхвърлят цели групи храни, стига се дори до “зверски глад”. Организмът обаче се нуждае от много и различни вещества, включително и от “страшните” мазнини и въглехидрати, от които не бива да се отказваме изцяло.

От мазнините например омега 6 и омега 3 са полезни, и трябва да се набавят с храната. Важно е храненето да бъде разнообразно, но подбрано и балансирано, без излишъци. Приемът на въглехидрати, белтъчини и мазнини трябва да е 50/30/20 процента. Разбира се, при всеки има условности според общото състояние, възрастта, евентуални заболявания и т.н., което засилва необходимостта от консулт със специалист.

Друга честа грешка при опитите за отслабване е, че хранителният режим не се съчетава с подходяща двигателна активност. Акцентът не бива да е само върху ограничен прием на храна, трябва чрез движение да се изразходва повече енергия от приетата с храната.

И трето – отслабването трябва да се основава на изграждане на навици за всекидневието, а не на ударни кампании без траен и здравословен ефект.

При правилно съчетаване на хранителен и двигателен режим, плюс съставен индивидуален план за всекидневието, може да се постигне бързо отслабване, което да е здравословно и трайно.

При правилно съчетаване на хранителен и двигателен режим, плюс съставен индивидуален план за всекидневието, може да се постигне бързо отслабване, което да е здравословно и трайно. Например с програмите на ЛъкиФит – престижна специализирана клиника за отслабване, теглото може да се намали до 6% за 7 дни и до 8% за две седмици, а със съветите на специалистите от клиниката за година човек може да свали до 30% от теглото си и безпроблемно да поддържа желаните килограми.

ЛъкиФит

Малки хитринки с голям ефект за отслабване

Здравословно и трайно отслабване не може да се получи, ако усилията не са обвързани с изграждането на полезни двигателни и хранителни навици. Затова е нужен цялостен план за баланс на видове храни и количества, съчетан с двигателен режим. На практика трябва да настъпят промени в начина на живот, затова този план трябва да се състави от специалисти според индивидуалните особености на човека.

Има обаче и дребни хитринки, които може да се използват вкъщи, защото имат голям ефект за отслабването.

Първо, не бива да се яде набързо и между другото – било пред компютъра, телевизора или по улицата. Така се губи контрол какво се поглъща, лесно се преминава границата на засичане и се отива към преяждане.

Употребата на алкохол също улеснява преяждането, а освен това спиртните напитки възпрепятстват обработката на мазнините. Така че не бива да се прехвърля границата от две-три чашки алкохол седмично.

Храненето трябва да е самостоятелно, без разсейване с други дейности и по възможност в спокойна обстановка, дори на фона на тиха приятна музика. Това дава възможност човек да усеща храната и да й се наслаждава, при което да разбере кога вече се е наситил. Самите храни и продуктите трябва да се подбират в магазина според състава им, описан на етикетите. 3 грама или 30 процента на 100 калории са напълно достатъчни.

Порциите трябва да са малки и в малки чинии – голямата полупразна чиния създава усещане за неудовлетвореност. Чиниите е добре да са в контраст с храната, за да може тя визуално да изпъква. Самата храна пък трябва да е с естествени различни цветове – това предполага разнообразие на поеманите вещества.

Освен това храната в кухнята трябва да е прибрана, защото ако човек вижда навсякъде – по масата, шкафове е т.н. храни, се изкушава да хапва.

Снимки: ЛъкиФит