Как да преодолеем страстта към сладкото




В малки количества сладко и сладкиши не са опасни, но който често ги похапва, ще си има проблеми.

Борбата срещу сладките примамки е трудно изпитание.

Ето няколко съвета как да се преборите със сладко изкушение, като прилагате някои хитрини, дава Deutsche Welle.

Как да надвиете сладкишите?

Най-късно след като сте заситили апетита си, закономерно се появява чувството за вина и усещането, че сте качили поне два килограма. Това ви кара да мислите как ще се самонакажете за прегрешението, заточвайки се във фитнес клуба след работа или започвайки отново омразната протеинова диета. Но какво поражда изкусителните мисли – дали е всекидневният стрес, дали ниското съдържание на захар в кръвта поради пропуснат обяд или просто малката слабост, наречена любов към сладкото? С известна дисциплина и като прилагате някои от нашите съвети можете да се преборите с изкусителното желание за парче шоколад, сметанова торта или ябълков пай.

Ванилията засища:

Ванилията, която произлиза от семейството на орхидеите, е била използвана още от ацтеките като мощен афродизиак. Британски изследователи твърдят, че ароматът на истинската ванилия може не само да предизвиква апетит, но и да засити апетита за сладко, тъй като стимулира отделянето на хормона серотонин, който се произвежда при похапването на шоколад.

Дъвката е сладка илюзия:

Много по-обикновен и скучен метод, но също тъй подходящ в борбата срещу изкушението, е дъвката без захар. С аромат на ягода, лимон, канела или класическа мента дъвката създава илюзията, че похапваме нещо сладко. Така забравяме за  истинските “забранени изкушения”.

Акупресурата потиска лакомията:

Древната китайска медицина също предлага начини да се справите със сладкия порок – чрез акупресура. Без специални уреди, с обикновено натискане на определени точки по тялото може да постигнете чудеса. С показалец натискайте точката между горната устна и носа или тази в средата на гръдната кост и то в продължение на десет секунди. Правете това между 5 и 10 пъти на ден и така ще забравите изкушението.

Синият цвят намалява апетита:

Цветовете се използват за терапия и влияят на настроението. Всеки цвят предизвиква някаква асоциация и поражда или потиска желания. Синият цвят може да ви помогне да устоите на глада, тъй като не предизвиква апетит и дори се смята, че тъкмо поради това не присъства в почти никакви продукти и храни. Нарисувайте голяма картина със сини бои или пастели, окачете я в кухнята или трапезарията и се опитвайте да се наслаждавате на произведението си, а не на някой шоколад. Помага!

Забраната е грешна тактика:

Всеки знае, че “забраненият плод” привлича силно. Затова  решения като „Повече никога няма да хапна сладкиши!” са не само безполезни и не спират похапването, а дори увеличават желанието за забранените лакомства.

Яйцето като залъгалка:

Можете да залъгвате глада си с нещо по-безобидно от захарните изделия. Пригответе си, примерно, твърдо сварени яйца в хладилника. Яйцето съдържа само 67 калории. То е прекрасен източник на микроелементи и чисти белтъчини и затова е много подходящо като заместител на опасните сладости.

Издишайте глада си:

Аюрведата е не само наука за изцеляване на тялото и ума, но и начин да се предпазите от опасното похапване. Почитатели на аюрведа твърдят, че дълбокото дишане не само успокоява, но и засища. Поемете дълбоко въздух, така че коремът ви да образува дъга. Издишайте. Повтаряйте, докато се заситите.

Снимка: sxc.hu

Не забравяйте, че не можете да очаквате чудеса, ако не сте физически активни! Спортът е здраве и настроение!

Zdraven.bg представя специална селекция с песни, чийто видеоклипове се спортува: