Омега-3 мастни киселини снижават стреса


сьомга

Омега-3 мазнините помагат и на малки и голели срещу стрес.

Редовната консумация на Омега-3 ненаситени мастни киселини значително снижава равнището на стрес и агресия.

Това установиха учени от университета Масачузетс-Лоуъл в САЩ.

Авторите на изследването са на мнение, че при предотвратяване на недостига на необходимите за организма мастни киселини, антиобщественото поведение би могло да бъде овладяно.

Стресът може да предизвика физиологически изменения, които да доведат до увеличаване на агресията и импулсивното поведение, твърдят учените.

В проучването анализирали около 200 деца, половината от които приемали плодова напитка с добавка 1 мг омега-3 мазнини всеки ден, докато другите пиели само плодов сок. Поведението им било проследено както в 6-месечния период на приемане на добавката, така и още 2 години.

Изследванията са показали, че младежите, които приемали омега-3 добавки всеки ден, са по-малко склонни да не се подчиняват на инструкциите, да откраднат или да повредят собствеността, установи проучването. Това на свой ред прави родителите на тези деца по-малко склонни да се карат и спорят с тях, допълват изследователите.

Водещият автор професор Джил Портьой от Университета в Масачузетс-Лоуъл твърди, че омега-3 мастните киселини подобряват здравето на мозъка при деца и възрастни.

Има още какво да се научим за ползите, но ако можем да подобрим състоянието на мозъка и поведението на хората, това е наистина голям плюс, казва тя.

Резултатите от това проучване са публикувани в специализираното издание Aggressive Behavior на 20 май 2018 г.

Омега-3 има не само седативен ефект, но и подобрява функциите на мозъка, вниманието и паметта.

Сред най-добрите естествени източници на Омега-3 са тлъстите риби като сьомга, дроб от треска и акула, масло от ленено семе, масло от антарктически крил.

Снимка на ястие от сьомга: robsonmelo