Основни грешки, които водят до дебел корем




плосък корем

Кои са най-честите грешки в борбата срещу тлъстините на корема?

Затлъстялото коремче е изключително упорито за преборване. Натрупването на мазнини в коремната област е най-опасното.

Защо е толкова трудно да се преборим с него? Отговор дават британски специалисти за изданието Daily Star, цитирано от агенция БТА.

Според д-р Люк Джеймс от британския клон на международната група за здравеопазване Бупа, най-честите грешки в борбата срещу опасното и упорито затлъстяло шкембе са следните:

Прекалена консумация на захар

Уверете се, че не включвате в менюто си изобилие от добавена захар и че съблюдавате размерите на порциите, съветва д-р Джеймс.

Прекомерен стрес

Когато човек е под напрежение, се отделя стресовият хормон кортизол, който може да доведе до натрупването на повече мазнини в коремната област. Поради тази причина експертите препоръчват да отделяме време за разпускане през деня, например 10 минути йога или медитация.

Недоспиване

Липсата на достатъчно сън – между седем и девет часа през нощта, може да повлияе негативно върху отслабването. Причината е, че в резултат на недоспиване се повишават нивата на хормоните на глада и намаляват тези на хормоните, които ни карат да се чувстваме сити.

Недостатъчна консумация на протеини

Протеините осигуряват по-продължително усещане за ситост и са отлични съюзници в борбата срещу излишното тегло. Те допринасят за изграждането на мускулни тъкани. Известно е, че колкото повече мускули имаме, толкова по-лесно изгаряме мазнините.

Неправилни тренировки

Фокусирането само върху коремната област няма да ни осигури осанката на мечтите. Експертите препоръчват на желаещите да отслабнат да насочат вниманието си към цялото тяло.

Прекомерни тренировки

Прекаляването с тренировките може повече да навреди, отколкото да помогне за отслабване.

Човешкото тяло се нуждае от здравословен баланс между тренировка и почивка. Прекаляването с упражнения пречи на тялото да се отърве от излишните мазнини. Тренировките без почивка оказват влияние върху стресовия хормон кортизол и съответно до натрупване на повече мазнини в коремната област, обяснява д-р Джеймс.

Ударна диета

Здравословното хранене и промените в начина на живот са препоръчителни за хората, които искат да отслабнат. Ударните диети обаче не са най-добрият съюзник.

Приемът на твърде малко калории по-скоро вреди, отколкото помага. Ако ограничим драстично калорийния прием, тялото влиза в режим на гладуване. В резултат на това се забавя метаболизмът и отслабването става по-трудно, допълва експертът.

Снимка: Зеев Баркан