Още съвети за здрав сън


Нормалният здрав сън има тонизиращ ефект върху организма. Непълноценната почивка води до повишена напрегнатост, невнимание и раздразнение.

Специалистите препоръчват няколко изпитани начина, които могат да помогнат за осигуряването на необходимия пълноценен отдих, съобщава health.bg:

Лягайте и ставайте по едно и също време дори в почивните дни.

Не лягайте, преди да сте сигурни, че ви се спи, за да не се въртите в леглото.

Ако не заспите веднага, станете и почетете някоя скучна книга.

Не задрямвайте пред включен телевизор.

Оставете си време, за да се отпуснете преди сън. Малкият екран не е най-добрият избор. Дистанцирайте се от всекидневните проблеми. Послушайте музика.

Избягвайте кафе и черен чай вечер.

Не изисквайте от себе си прекалено много. Ако не ви стигат силите, за да постигнете всичко, задайте си въпроса ще успеете ли да се справите с последствията от недоспиването.

Създайте си ритуал преди заспиване, навици, които ще следвате всяка вечер. Така организмът сам ще се ориентира, че е време за спане.

Сънят е по-добър, когато в стаята е тъмно и хладно. Проветрявайте преди лягане.

Снимка: sxc.hu