Полезната папая




Представяме здравните ползи от похапването на папая.

Плодовете на тропическото дърво папая са кръгли или с издължена форма, с жълтозелена кора и розово-оранжева вътрешност, на вкус наподобяват смесица от пъпеш и праскова. Във вътрешността си съдържат голям брой черни семена, които се използват изсушени и стрити като подправка.

Плодовете папая са високо ценени заради голямото си съдържание на витамин А, витамин В, витамин С, витамин D и витамин Е, минерали като калций, калий и фосфор, както и микроелементите желязо, цинк, манган, мед, ванадий и магнезий. Поради това се използват и с лечебна цел за изхвърляне на отровите от организма, подобряване на храносмилането, при чернодробни заболявания, вирусни хепатити и др., пише wikipedia.org.

Консумират се както зрелите плодове в десерти, сладкиши и плодови салати, така и още неузрелите – като гарнитури. Неузрелите плодове могат да предизвикат алергични реакции или други здравословни проблеми поради високото наличие на латекс в тях. Папаята е идеална добавка към чаша кисело мляко, салата, плодов пай, а може да се консумира и като нектар или сок.

Здравните ползи на папая изброява сайтът womanitely.com, цитиран от vesti.bg.

Помага за здрава имунна система
Папаята е сред най-добрите източници на витамин С – съдържа повече от 200% от препоръчителния минимален дневен прием. Този витамин е важен за поддържането на добра имунна система и здрава кожа. Според някои специалисти витамин С може да намали риска от сърдечни болести, диабет и дори от някои видове рак.

Намалява риска от рак
Тъй като е богата на антиоксиданти, папаята може да помогне за намаляване на риска от развитие на рак. Флавоноидите и фитонутриентите в този плод помагат в борбата със свободните радикали и пазят клетките ви здрави. Според някои проучвания редовната консумация на папая може да помогне за предотвратяване на рак на дебелото черво и простатата.

Помага за доброто здраве на очите
Морковите не са единственият източник на витамин А. Папаята също е богата на този витамин, а и на флавоноиди като зеаксантин, бета-керотин, лутеин и криптоксантин, които са важни за здравето на очите. Ако прекарвате прекалено много време пред компютъра, опитайте се да включите в дневното си меню повече моркови и папая.

Поддържа кожата ни здрава и млада
Не можем да избягаме от остаряването, но можем да предотвратим преждевременното сбръчкване на кожата, като се храним здравословно. Папаята е богата на витамин Е, витамин С и бета-каротин, които се борят с бръчките и помагат за по-здрава и красива кожа.

Стимулира растежа на косата
Папая действа отлично на косата – прави я по-мека, поддържа естествения й блясък, предпазва я от пърхот и стимулира растежа й. Ако вкусът на папаята не ви харесва, може да си направите и маска за коса – като смесите половин чаша кисело мляко и една смляна папая. Нанесете получената маска върху косата и я изплакнете след 40 минути.

Действа добре на храносмилателната система
Папаята е известна и с доброто си влияние върху храносмилателната система. Плодът съдържа специфичния ензим папаин, който подобрява процеса на храносмилането и същевременно подпомага премахването на симптомите, които съпътстват лошото храносмилане – диария, газове, тежест в стомаха и различни други неразположения.

Намалява менструалните болки
Папаята със сигурност не е най-доброто лекарство при болезнен цикъл, но все пак може да намали болката и да ви накара да се чувствате по-добре, тъй като ензимът папаин помага за намаляване на спазмите.

Помага за сваляне на излишни килограми
Похапването на папая няма да ви направи по-слаби, ако не се храните здравословно и не спортувате редовно. Този плод, който не е много калоричен и съдържа малко захар, обаче ще ви накара да се чувствате сити за по-дълго време.

Снимка: marcusrg