Полезните слънчогледови семки




семки

За всички вас изброяваме здравни ползи на слънчогледовите семки.

Консумацията на слънчогледови семки намалява нивата на лошия холестерол в организма и се препоръчва при високо кръвно налягане.

Това показват проучвания на Интерснак България.

В състава на слънчогледовите семки влизат главно ненаситени мастни киселини – линолова (50-65%) и олеинова (25-40%). Те водят до формиране на т.нар. “добър” холестерол, поради което са изключително полезни при сърдечно-съдови заболявания и повишено кръвно налягане. При висок холестерол се препоръчват още орехи и бадеми, тиквени семки, зърнени храни, риба, плодове и зеленчуци.

Семената на слънчогледа са богати на магнезий. Той активира ензимите, които помагат на организма да използва енергията от храната. Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие.

Като източници на витамин B слънчогледовите семки са далеч по-ценен дори от някои рибни източници. Наличието на витамин P ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак. Белтъчините на слънчогледовото семе имат висока биологична стойност, то е източник и на други ценни хранителни вещества. Лесно се смила и усвоява от организма.

Слънчогледовите семки и ядките трябва да се съхраняват на хладно и сухо място, за да запазят полезните си свойства и да не отделят вредните за организма афлатоксини. Най-добре е тези продукти да са в непрозрачни опаковки, а след отварянето им да се държат в хладилник или фризер.

Снимка: Ники Михайлов