Полезни храни за добър сън


Представяме няколко полезни храни, които осигуряват добър здрав сън.

Шансовете да се нахраните обилно вечер и това да Ви държи будни нощем често са много големи, но пък и не е добре да лягате на гладен стомах, защото това също може да попречи на добрия сън.

Има храни, които могат да подобрят Вашия сън и да Ви успокоят, а сутринта да се събудите бодри и енергични.

Хапването преди лягане трябва да съдържа триптофан – аминокиселина, която подпомага мозъчната функция, серотонин и мелатонин, както и други вещества, които ще ви доведат до сънливо състояние.

Ето няколко полезни храни за здрав сън, препоръчани от агенця БГНЕС:

На първо място са бананите. Комбинацията от триптофан, въглехидрати и магнезий ще ви направи сънливи и ще може да заспите без да се въртите в леглото.

Следват пълнозърнестите бисквити с фъстъчено масло. Това е още една магическа комбинация – триптофан плюс сложни въглехидрати, която ще насърчи добрата дрямка.

Чашата топло мляко е традиция. Благодарение на съставките триптофан, калций и магнезий Вие ще спите по-добре, а може да добавите и щипка канела и / или мед.

Малко пълнозърнест хляб – богат на комплексни въглехидрати и магнезий и няколко резена пуешко месо ще Ви поставят пък в сънливо състояние след около 30 минути.

Комбинацията между ябълки с мед и бадеми ще Ви даде допълнителна доза спокойствие, особено ако към нея добавите билков чай мента или лайка.

Важно е обаче да бъдете внимателни с количества, защото последното нещо, което ще искате, е да претоварите стомаха си и да натрупате допълнителни калории. Не забравяйте, че всяко нещо, консумирано с мярка е полезно!

Наред с тези полезни храни за здрав сън, Zdraven.bg препоръчва и релаксираща музика и Ви представяме няколко часа със звуците на тибетски пеещи купи, подходящи също за релакс, йога и медитация:

Снимка: Гилберто Санта Роза