По 10 грама фибри на всеки 1000 калории




Хапвайте по 10 грама фибри на всеки 1000 калории за дълголетие, съветват китайски учени.

Диета с високо съдържание на фибри удължава живота, показва ново проучване с участието на близо един милион души.

Китайски учени направили откритието, че богатото на фибри меню намалява риска от всякакви хронични заболявания, включително сърдечно-съдови болести, инсулт, диабет и някои видове рак.

Препоръчително е да увеличите приема на фибри с храната, за да намалите потенциалния риск от преждевременна смърт, казват специалистите, цитирани от агенция БГНЕС.

Ян Ян от раковия институт в Шанхай и колегите му обединили и анализирали данните от 17 предишни изследвания на общо 982 411 мъже и жени, най-вече в Европа и САЩ. Описани са около 67 000 смъртни случая.

Екипът на Ян разделил участниците в пет групи въз основа на техния дневен прием на фибри. Тези, които консумират повече фибри дневно е с 16% по-малко вероятно да умрат преждевременно. Рискът от всякакъв вид смърт намалява с 10% на всеки 10 грама дневен прием на фибри.

Американските здравни власти препоръчват на един възрастен да консумира на ден по 14 грама фибри на всеки 1000 калории. Това прави по около 25 грама на ден за жените и 38 грама за мъжете.

За повече подробности можете да прочете също Диета с фибри и да разберете кои да включвате в ежедневното си меню Храни, богати на фибри, сред които са пълнозърнестите храни, краставици, моркови и тн.

Снимка: Sajia Hall