Пресни плодове и зеленчуци срещу депресия




плодове

Редовната консумация на сурови плодове и зеленчуци намалява риска от депресия.

Новозеландски учени установиха, че суровите плодове и зеленчуци са по-полезни за психичното здраве от готвените.

Яденето на сурови зеленчуци и плодове може да предотврати появата на депресия, защото те съдържат важни хранителни вещества. Хората, които наблягат на такива храни, са с по-добро настроение и са по-доволни от живота.

Здравните кампании обикновено се съсредоточават върху количеството на подовете и зеленчуците в менюто, например пет порции дневно.

Учените от университета на Отаго, Нова Зеландия, обаче разгледаха как се отразява начинът, по който те са приготвени, върху психичното здраве, съобщава агенция БТА.

Зелето и морковите, например, са вкусни и готвени, и сурови. За психичното здраве те са по-полезни необработени, защото иначе намаляват полезните им съставки.

Най-полезни за здравето са суровите моркови, банани, ябълки, зеленолистни зеленчуци като зелена салата и маруля, , грейпфрут и останалите цитрусите, горските плодове, краставици и киви.

Участниците в изследването са били на 400 души 18 до 25 години от САЩ и Нова Зеландия. Това е възрастовата група, която яде най-малко плодове и зеленчуци.

Учените са оценили не само начина им на хранене и психичното им състояние, но и фактори които влияят върху него, като сън, движение, хронични болести.

Резултатите показват, че хората които ядат повече сурови зеленчуци и плодове, са с по-малко симптоми за психични заболявания, например депресия. Те са и с по-високи нива са психологическо благополучие, признаци за което са доброто настроение и задоволството от живота.

Резултатите от проучването са публикувани в специализираното издание Frontiers in Psychology.

Снимка на пресни плодове: Марша О’Конор