Рибата толкова е полезна, колкото я сготвим


Ползата на рибата за организма ни зависи от това как е приготвена за консумация.

Рибата е по-полезна за сърцето, когато се яде печена или варена, а не пържена, сушена или осолена. Това са установили учени от Хавайския университет в Маноа, пише health.bg.

Добавянето на соев сос (с ниско съдържание на натрий) или тофу към рибата пък има допълнителен положителен ефект за жените.

Проучването разглежда хранителните навици и приема на омега-3 на 82 243 мъже и 103 884 жени на възраст между 45 и 75 години.

Мъжете, които консумирали най-много мастни киселини омега-3 (около 3.3 грама дневно), имали 23% по-нисък риск от смърт вследствие на сърдечен проблем. При жените обаче не са открити значителни промени в риска от кардиологични заболявания.

Жените могат да извлекат максимална полза за здравето си, ако приемат повече соев сос и тофу в комбинация с риба, допълват учените.

Снимка: freeimages.com

ОЩЕ ПОЛЕЗНИ СТАТИИ: