СЗО: Пристрастяването към видеоигрите е болест




видеоигри

СЗО включи в списъка с психични заболявания пристрастяването към дигиталните игри.

Видеогрите могат да водят до пристрастяване по същия начин, по който става с кокаина или хазарта, съобщиха от Световната здравна организация (СЗО). Те направиха това с актуализация на тяхната Международна класификация на болестите (ICD-11).

След като се консултирахме с експерти от целия свят и прегледахме доказателствата изчерпателно, решихме, че това условие трябва да се добави, каза Шекхар Саксена, директор на отдела за психично здраве и злоупотреба с наркотици на СЗО, предадоха агенциите АФП и БГНЕС.

Заболяването онлайн и офлайн игрално разстройство е групирано с разстройства, дължащи се на употребата на вещества или пристрастяване към поведение в 11-то издание на ICD, първата голяма ревизия от почти три десетилетия.

Формулирането на нови точки беше известно от януари, когато СЗО обяви, че проблемните игри ще бъдат признати за патологични. Основните симптоми включват “нарушен контрол” – особено невъзможността да спрете да играете – и съсредоточаване върху играта до изключение на всичко останало.

Човекът играе толкова много, че другите интереси и дейности се игнорират, включително и спането и хранене, каза Саксена.

В екстремни случаи геймърите, които не могат да се откъснат от екрана, напускат училище, губят работа и се откъсват от семейството и от приятели, които не са геймъри.

Симптоматичното поведение трябва да продължи най-малко една година, преди да се счита за опасно нездравословно според новата класификация.

Около 2,5 милиарда души – един на всеки трима по света – играят някаква форма на игра на екрана, особено на мобилни телефони, но разстройството засяга само малко малцинство, каза Саксена. Не казваме, че всички игри са патологични, подчертава той.

Индустрията с компютърни и дигитални игри спечели 108 млрд. долара в световен мащаб през 2017 г., което е повече от два пъти повече от приходите от филми, гласи информация на Superdata, която проследява сектора на игрите и интерактивния медиен сектор. Почти 40% от тези продажби са в Източна Азия, особено Китай и Южна Корея. Други важни пазари включват САЩ, Великобритания, Франция, Германия и Бразилия.

Включването на игровите разстройства в ревизирания каталог на болестите на СЗО беше посрещнато със съпротива както от индустрията, така и от някои експерти.

В процеса на СЗО липсва прозрачност, той е дълбоко погрешен и липсва научна подкрепа, заяви Майкъл Галахър, президент и главен изпълнителен директор на Асоциацията за софтуерни развлечения.

Снимка на дигитални игри: Иан Дик