Смесване на лекарства с грейпфрут е опасно

Публикувано на 27. Nov, 2012 от в Здравеопазване, Любопитно, Храни

Смесване на лекарства с грейпфрут е опасно, обявиха медици.

Смесване на лекарства с грейпфрут е опасно и може да причини здравословни проблеми, предупреждават учените от изследователския институт в Онтарио, Канада.

Броят на здравословните проблеми след смесване на лекарства с горчивия плод са се удвоили през последните четири години. Според лекарите около 85 вида лекарства не бива да се комбинират с грейпфрут, включително много антибиотици, антидепресанти, лекарства за лечение на рак и сърдечни заболявания.

Това е така, защото плодът увеличава активността на съставките в таблетките, което води до предозиране и риск от получаване на странични ефекти. Рисковете са внезапна смърт, остра бъбречна недостатъчност, дихателна недостатъчност и кървене от стомашно-чревния тракт, подчертава агенция БГНЕС.

Снимка: Andras Deak, sxc.hu

Етикети: , , , ,

Този сайт използва „бисквитки“ от Google за предоставяне на услугите в него, за персонализиране на рекламите и за анализ на трафика. Информацията за ползването му от ваша страна се споделя с Google. С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“.