Спортни упражнения срещу грип




20 минути спортни упражнения дневно намаляват риска от грип, твърдят експерти.

Двадесет минути гимнастика на ден намаляват с 10% риска от грип и подобните на него заболявания, установи британско проучване, цитирано от в-к Daily Mail и агенция БТА.

Но физическите упражнения трябва да са интензивни, за да имат ефект. По-ниските натоварвания не дават резултат за предотвратяването на тези заболявания.

Специалистите смятат, че два часа и половина интензивни упражнения седмично могат да намалят риска от грипни заболявания с около 10%, подчертава vesti.bg.

Изследването е било поръчано от онлайн сайта за проучвания на грип и простудни заболявания flusurvey.org.uk и обхванало 4800 британци. От него проличало, че 100 случая на грип на хиляда души могат да бъдат предотвратени с интензивни 20-минутни фитнес упражнения дневно.

Здравните власти във Великобритания съветват хората да се отдават на 150 минути умерена физическа активност седмично. Тя включва занимания в градината, танци или бързо ходене. Те могат да бъдат заменени със 75 минути по-големи натоварвания, като спортни игри, бягане за здраве или аеробика.

Снимка: englishatdcu

Zdraven.bg представя за доброто настроение на всички специална селекция с песни, в чийто видеоклипове се спортува: