Спорт за здрав сън


Спорт помага за здрав сън, категорични са експертите.

Редовното практикуване на спорт помага за здрав сън, а заседналият начин на живот увеличава три пъти риска от безсъние, показва ново проучване.

Между 56 и 67% от анкетираните споделят, че физическата активност подобрява съня им.

От тези, които не се занимават със спорт, само 39% могат да се похвалят със здрав сън. Едва 8% от участниците посочили, че въпреки фитнеса, изпитват проблеми със заспиването, но резултатите са категорични, че онези, които само лежат на дивана страдат три по-често от безсъние.

Експертите определят ходенето като леко натоварване, умерената физическа активност включва упражнения като вдигане на тежести и йога, а интензивните натоварвания са бягане, плуване и колоездене. Участниците в експеримента трябвало да практикуват по едно и от трите по 10 минути всеки ден, пише агенция БГЕНС.

Оказало се, че тези, които натоварват тялото си най-много, заспиват веднага след лягане.

Онези, които не се наспиват добре пък нямат енергия за спорт и така оформят един порочен кръг, който вреди на здравето.

Снимка: Tejvan Pettinger

Zdraven.bg представя за доброто настроение на всички специална селекция с песни, в чийто видеоклипове се спортува:

loading...