Съвети за по-добър метаболизъм

салата зеленчуци

Какво да правим за добър метаболизъм?

Има много различни теории затова как да подобрим нашия метаболизъм, пише агенция БГНЕС. Това е естествен процес, който се случва в тялото ни, така че да ни запази живи и здрави. Той се влияе от редица фактори като възраст, пол, телесен състав, физическа активност и цялостен начин на живот.

Метаболизмът е скоростта, с която тялото ни изгаря енергия, за да функционира.

Храните са основния фактор, за да го поддържаме в добро ниво. Ето някобко съвета, върху които можем да се съсредоточим, за да се чувстваме добре. Например, пикантните храни и кофеинът имат стимулиращ ефект.

Какво да подобрим в начина ни на живот?

Пийте по 3 литра вода всеки ден.

Яжте зеленчуци в големи количества. Това ще даде тласък на обработката на хранителните вещества в организма.

Намалете приема на захар, брашно, пакетирани храни и бързи закуски.

Поне веднъж в седмицата яжте бобови растения.

Всеки ден консумирайте ядки, семена, зехтин и кокосово масло.

Наблюдавайте размера на порциите. Здравословно тегло е важно за здравословния метаболизъм.

Консумирайте храни, богати на селен, защото той е важен за правилното функциониране на щитовидната жлеза – омари, бразилски орех, гъби, раци и др.

Прекарвайте 10-15 минути на слънчева светлина за витамин D.

Спортувайте! Упражненията помагат да се засили вашия метаболизъм, да управлявате вашето тегло и да намалите риска от цял набор здравни проблеми.

Zdraven.bg представя специална селекция с песни, в чийто видеоклипове се спортува – малко или повече:

Снимка: Le living and co