Съвети за предпазване от високи дози нитрати в зеленчуците




Ето куп полезни съвети за предпазване от високи дози нитрати в зеленчуците.

Нивото на съдържание на опасни за организма ни нитрати е основен проблем на нездравословното хранене в България. Държавата ни уж се старае, но така и не успява да наложи пълен контрол над това, макар да прави чести проверки на сергиите с плодове и зеленчуци.

В полза на обществото РИОКОЗ обяви полезни съвети как да се предпазим от високи дози нитрати в зеленчуците, закупени в страната, които ви представяме да следвате:

– Не консумирайте престояли зеленчуци. Съхранявайте ги в хладилник.

– Измивайте обилно зеленчуците и изхвърляйте кочаните и външните листа на марулята и зелето, които съдържат най-много нитрати. При краставиците и тиквичките най-много нитрати има в обелките и непосредствено до дръжките.

– Избягвайте да пържите зеленчуците (при тази обработка нитратите по-лесно се превръщат в нитрити).

– Ако накиснете нарязаните зеленчуци във вода, част от нитратите се отмиват в нея. Изхвърлете 1-2 води, за да намалите съдържанието на нитрати.

– Бланширайте зеленчуците преди готвене, когато е уместно и изхвърлете водата – така ще отстраните над 50% от нитратите.

– Витамин С пречи на нитратите да се превърнат в нитрити и от тях да се образуват канцерогенни съединения. Подправяйте салатите с лимон или пийте цитрусови сокове в комбинация със зеленчуковите ястия.

Снимка: sxc.hu