Съвети за храненето след дълги пости


агнешко

Представяме полезни съвети за храненето след дълго постене.

Великденският пост пречиства както душата, така и тялото. Такъв продължителен период на ограничено хранене обаче крие и известни рискове и преминаването от пост към консумирането на месо трябва да се прави внимателно, обяви специалистът по хранене Елена Жекова пред Дарик радио – Шумен.

Във времето на поста лишаването от месо и храни от животински произход потиска ензимната секреция, т.е. намалява способността за разграждане на храните от този тип, обяснява експертът.

Ако веднага след поста започне голям прием на месо, тялото може да бъде подложено на голям стрес.

Първо се натоварва системата на панкреаса, жлъчката, черният дроб, стомашно чревен-тракт откъм смилане. Може да има тежест в стомаха, гадене, повръщания, подувания, съответно панкреасни кризи. Ако разпознаете това, значи сте прекалили с мазнини и с месо, обяснява Елена Жекова.

За да се избегне този момент, специалистът препоръчва приемът на месо и животински продукти да започне с малки количества, които да се увеличават постепенно.

Това може да стане с едно яйце или жълтък за деня, с малко месо – 50 грама, за да може тялото да се пренастрои, да събуди този ензимен приток в стомашно-чревния тракт, обяснява Жекова.

Според нея за правилното пренастройване на организма са нужни около 3-4 дни.

Снимка на агнешко и жълтък: Крис Попъл