Съвети при мускулна треска

Публикувано на 13. Mar, 2016 от в Споделено от читатели, Спорт

мускул

Какво е мускула треска и какво да правим, ако ни налегне?

Полезни съвети при мускулна треска след тренировка или напрегната физическа дейност дава от личен опит читателят на Zdraven.bg Станимир Михов – сертифициран инструктор по културизъм и фитнес-културизъм, както и личен консултант при изготвяне на персонализирани хранителни и тренировъчни програми.

Мускулната треска може да предизвика дискомфорт или болка. Счита се, че тя е в следствие на микротравма, която от своя страна формира микроскопични наранявания по мускулните фибри.

Мускулна треска се получава най-вече в резултат на снижаване на поета тежест, а не толкова докато вдигаме самата тежест.

На теория, ако направим една пълна тренировка с упражнения, където изпълнявате само вдигането на тежестта, то мускулната треска, която бихме имали, би била в пъти по-малка.

Има два типа мускулна треска.

Първият вид е остра бърза мускулна треска – болка, която се изпитва по време или известно време след самата тренировка или физическа дейност.

Вторият вид е забавена мускулна треска. Това е болката, която изпитвате 24 часа след тренировка. Може да продължи до над 72 часа.

След като се получи мускулната треска, мускулите се адаптират бързо, за да предотвратят по-нататъшни щети.

Поради тази причина всеки следващ път, в който тренирате със същия интензитет или по-малък, мускулната треска ще бъде в пъти по-малка, най-вече за същите упражнения, които са я предизвикали първия път. Също така всякакъв процес на възстановяване при подуване, намалена сила или редуциран диапазон на движение би имал по-бърз ефект.

Ето няколко ефективни начина как да облекчим мускулна треска:

1. Почивка – Достатъчният сън може да помогне на тялото да се възстанови по-бързо. Недоспиването от друга страна ще направи мускулната треска по-интензивна.

2. Активно възстановяване – Изпълняването на леки упражнения или тези, които са довели до мускулната треска с малка тежест или без тежест и нисък интензитет може да бъде най-обещаващият метод за облекчаване на болката и редуцирането на мускулната треска по-бързо. Методи, които могат да се изпробват, са леко тичане, ходене на пътека под наклон, плуване и др.

3. Хидратация – Водата подпомага изкарването на токсините от тялото, така че колкото повече вода пиете, толкова по-добре. Недостигът може да влоши мускулната треска и да доведе до мускулни крампи (мускулно схващане).

4. Правилно хранене – Балансираната диета може да спомогне за по-бързото намаляване на мускулната треска. Ако имате дефицит на калий, електролит есенциален за мускулните контракции, или ако не приемате достатъчно протеин, може да забавите процеса. Храни, богати на калий: Картофи (всякакъв вид), домати, банани, кайсии, фурми, боб, авокадо, риба (особено сьомга и риба тон) и др.

5. Противовъзпалителни – Използването на нестероидни противовъзпалителни като Аспирин могат значително да облекчат болката при мускулна треска, но не и да ускорят самото възстановяване. Също така не е препоръчително да се използват подобни медикаменти редовно. Проучвания показват, че приемането на противовъзпалителни може да забави процеса на мускулно нарастване в дългосрочен план. Обезболяващи гелове също могат да бъдат полезни за облекчаване на болката, но не биха имали ефект върху мускулатурата.

Други популярни методи във фитнес средите са студени бани, масаж, разтягане. За тях също няма научни доказателства да помагат при редуцирането на болката или ускоряването на възстановяването при мускулна треска, но може да си заслужава да пробвате.

Накратко, ако имате сериозна мускулна треска и болка след тренировка, неща като аспирин, гелове за мазане, хидратация, почивка и балансирана диета са най-добрият ви избор за бързо облекчаване.

А когато мускулната треска стане по-поносима, би било добра идея да включите и активно възстановяване посредством физическа активност, което има мощен обезболяващ ефект и може действително да допринесе за ускоряване на възстановителните процеси.

Още полезни съвети за спорт и здравословно хранене можете да прочете в личния сайт на автора на статията stanimirmihov.com.

Спортът носи здраве и настроение! Затова Zdraven.bg поздравява всички със специална селекция с песни, чийто видеоклипове се спортува, повече или по-малко, но все пак спортува и вземете пример:

Ако се чудите какъв спорт да захванете, може да изберете най-подходящия за вашата зодия:
Спорт за зодия Овен
Спорт за зодия Телец
Спорт за зодия Близнаци
Спорт за зодия Рак
Спорт за зодия Лъв
Спорт за зодия Дева
Спорт за зодия Везни
Спорт за зодия Скорпион
Спорт за зодия Стрелец
Спорт за зодия Козирог
Спорт за зодия Водолей
Спорт за зодия Риби

Снимка: David M

Етикети: , , , , , , , , ,

error: Content is protected !!
Този сайт използва „бисквитки“ от Google за предоставяне на услугите в него, за персонализиране на рекламите и за анализ на трафика. Информацията за ползването му от ваша страна се споделя с Google. С използването на този сайт вие се съгласявате с употребата на „бисквитки“.