Съвети срещу есенна меланхолия




есенна светлина

Няколко съвета при настъпваща меланхолия през есенния сезон.

Срещите с приятели, разходки в парка и богати на витамин D храни преборват есенната меланхолия, твърдят специалисти.

Сънливостта, неразположението, дъждът и недостигът на светлина са само част от признаците за есенна меланхолия.

Характерни за нея са още умората, трудната концентрация, чувството за самота и по-силният апетит.

Хубавото е, че това състояние е само временно. То се причинява от негативната психологическа реакция към тъмнината. Нивата на хормона на щастието серотонин са по-ниски, отделянето на мелатонин се увеличава, а това предизвиква сънливост и недостиг на витамин D.

Консумацията на храни, богати на витамин D, продължителното излагане на слънчева светлина, тичането и физическите упражнения помагат за преодоляването на есенната меланхолия.

Музиката трябва да бъде по-ведра, всекидневието да се разнообрази със срещи с приятели и да не се пропуска ходенето на кино само заради лошото време, съветват специалисти, цитирани от агенция БГНЕС.

За доброто настроение на всички Zdraven.bg поздравява със специална колекция от български песни за златната есен:

Снимка: winterdove