Тиквата е сред най-полезните храни




тиква

Изключително богата н аполезни вещества и бедна на калории, тиквата е високо в класацията на най-полезните храни.

Тиквата е една от най-полезните храни – тя е диетична, помага на очите, сърцето и кожата, съдържа много антиоксиданти и витамини, повишава настроението.

Тиквата съдържа малко калории, а вкусът й е отличен. Тя е много засищаща, защото съдържа много фибри и затова е отлична за всички, спазващи диета, обясни диетоложката Касандра Барнс, цитирана от агенция БТА. Можете да опитате и диета с тиква.

Тъй като е богата на бета-каротин, който се преобразува във витамин А, а след това в ретинол, тя е много полезна за очите и забавя дегенеративните очни заболявания.

Една чаша нарязана тиква осигурява дневната препоръчвана доза от витамин А. Бета-каротинът и другите каротиноиди в тиквата са много важни и за здравината на кожата. Антиоксидантите в тиквата и семките й имат защитен ефект за цялото тяло, включително за сърцето и кръвоносните съдове. Фибрите помагат за сваляне на холестерола.

За максимален ефект, след като свърши сезонът на тиквата, може да поръсваме салатите си с белени тиквени семки. Витамин А и витамин С, които са в изобилие в тиквата, са много важни за здравата имунна система. Затова тя е отлично средство срещу вирусите в есенно-зимния сезон.

В олиото от тиквени семки пък има много гама-токоферол – форма на витамин Е. Този антиоксидант намалява възпалението и предпазва от някои видове рак.

Елементът магнезий в тиквата е като транквилант и може да намали проявата на депресивни симптоми. Тиквените семки са един от най-добрите му източници, подчерта още Касандра Барнс. Тиквените семки са богати също на желязо и ненаситени мазнини.

Друга добра новина е, че тиквата, която принадлежи към семейство Тиквови, е една от най-добрите храни и за диабетици. Това семейство включва около 800 вида в 125 рода, сред които са също краставици, пъпеши и тиквички.

Има различни начини за готвене на тиква – може да бъде приготвена на пара, печена, варена или на пюре и при всяка от тези начини на приготвяне съставките на тиквата лесно се усвояват при хора с диабет.

Снимка: Дарън Хестър