Трудностите стимулират повече мозъка на възрастните




Възрастните хора асимилират по-добре новите информации, ако ги възприемат трудно, чрез метода проба/грешка, а не бавно, като всеки въпрос е последван от правилния отговор, гласи публикувано през август 2011 г. канадско изследване.

Учените от изследователския институт Rotman към Университета в Торонто, Канада, показаха за първи път, че мозъкът на възрастните използва по-добре от младежкия усвояването чрез метода проба/грешка. Тяхното изследване е публикувано в изданието Psychology and Aging.

Изследването опровергава редица научни публикации, според които допускането на грешки при усвояването на информация е вредно за запаметяването при възрастните и че пасивният метод “без грешки” с посочване на правилния отговор е по-добър за мозъка.

По традиция научната литература препоръчва усвояването на информация при възрастните да става без грешки. Нашето изследване обаче показа, че когато усвояват дадена материя твърде концептуално, при което те могат да установят значителна връзка между своите грешки и правилната информация, която трябва да усвоят, грешките могат да играят напълно позитивна роля в процеса на обучението“, заяви ръководителката на научния екип Андре-Ан Сир, цитирана от агенциите БГНЕС и АФП.

Снимка: sxc.hu