Фибри за здрав бял дроб




фибри

Храните, богати на фибри, са полезни и за белите дробове.

Консумацията на фибри се свързва с редица ползи за здравето.

Влакната в хранителните продукти помагат за поддържане на здравословно тегло, създавайки по-продължително усещане за ситост, влияят благоприятно върху нормалните функции на храносмилателната система и проблеми с дебелото черво, понижават лошия холестерол, намаляват риска от сърдечносъдови заболявания и диабет.

Изследване на американски специалисти разкрива още една полза от повишения прием на фибри – за доброто здраве на белия дроб, пише британският вестник Daily Express, цитиран от агенция БТА.

След като са взели предвид фактори като тютюнопушене, телесно тегло, социоикономически статус и други, авторите на проучването от университета на Небраска, САЩ, са установили, че хората, които консумират по-големи количества хранителни продукти с богато съдържание на фибри, се радват на по-добро белодробно здраве.

Изследването е обхванало близо 2000 души на възраст между 40 и 70 години. Резултатите от него са показали, че близо 70 процента от изследваните лица, консумиращи най-големи количества фибри, имат нормални функции на белия дроб в сравнение с 50% от участниците, които се хранят с бедни на влакна продукти.

Богати на фибри са плодовете и зеленчуците, бобовите храни като боб, леща, грах и соя, пълнозърнестите брашна, овесените и пшеничените трици, картофите и царевицата. Храните, богати на мазнини, са бедни на фибри и също важи и обратното.

Снимка: Род Уодингтън