Храни за дълголетие




боровинки

Представяме полезен списък с храни, които носят дълголетие. Затова ги включвайте често в ежедневното си меню! 🙂

Има ли храни, които да ни носят дълголетие? Да! Това са тези, богати на антиоксиданти.

Антиоксидантите са вещества, които помагат на човешкото тяло да намали увреждането на тъканите на клетъчно ниво, ускоряват оздравяването им и се противопоставят на инфекциите и стареенето, с което реално удължават продължителността на живот.

Ние ви запознахме с най-полезните антиоксиданти и в кои храни се съдържат, а тук ви предлагаме още един списък с храни и напитки, богати на тях и които удължават живота. Затова нека по-често да присъстват в менюто ни:

Боровинки
Според проучване, резултатите от които са публикувани през 1999 г., продължителността на живота на опитни плъхове, в чиято диета учените включват боровинки, се е увеличила драстично. Преизчислена, възрастта на плъховете спрямо човешката възраст, продължителността на живота се е увеличава с повече от 10 години. Освен това, плъховете, редовно хранени с тези горски плодове, в зряла възраст показват отлична координация на движенията. Веществата, открити в боровинките, къпините и други подобни, намаляват нивото на възпалителните и окислителните процеси, които водят до влошаване на паметта и двигателните функции.

Риба
сьомга
Преди около 30 години учени провеждат проучване защо при ескимосите са редки случаите на сърдечносъдови заболявания. Причината е открита – основната храна на инуитите е прясната риба. В рибата се съдържат големи количества омега-3 мазнини, които възпрепятстват образуването на холестеролни плаки върху стените на кръвоносните съдове.

Какао
какао
Според статистиката, най-ниското ниво от сърдечни заболявания се наблюдава сред индианците Куна в Панама. Причината се крие в напитката, която с удоволствие консумират жителите на архипелага на Сан-Блас. Тя е направена от голямо количество какао, съдържащо флавоноиди, които допринасят за укрепване на стените на кръвоносните съдове. Това предотвратява възникването на сърдечносъдови заболявания, диабет тип 2, проблеми с бъбреците и деменция. А от какаото се произвежда полезният шоколад. Шоколадът помага при проблеми със сърцето, срещу инсулт и стрес.

Ядки
ядки
Резултатите от наблюдения на здравословното състояние на 76 000 жени и 42 000 мъже от американски учени от Института за ракови заболявания Чарлз Дарвин в Бостън показват, че ежедневното похапване на ядки намалява риска от смъртност от различни заболявания със средно 20%. Холандски учени от университета в Маастрихт също достигнаха до аналогичен извод, наблюдавайки над 120 000 холандци, че има 23% по-малък шанс от смърт при консумация на най-малко 10 грама ядки на ден. В ядките се съдържат голямо количество ненаситени мазнини, използването на които е изключително полезно за сърцето. Ядките са концентриран източник на витамини, минерали и антиоксиданти.

Червено вино
червено вино
Умерената консумация на алкохол защитава организма от сърдечносъдови заболявания, диабет, възрастова загуба на памет. Според учените, практически всички алкохолни напитки притежават сходни свойства, въпреки че те отдават похвали основно на червеното вино. Червеното вино съдържа ресвератрол, компонент, който, според последните проучвания, може да активира работата на гените забавящи процеса на стареене.

Зехтин
зехтин
Преди около 40 години, учените откриват, че мононенаситените мазнини, които се съдържат в големи количества в зехтина, подпомагат ефективно борбата с болестите на сърцето и намаляват риска от рак. Последните изследвания доказват, че маслиновото масло съдържа полифеноли – антиоксиданти, които предотвратяват появата на различни заболявания, свързани с възрастта.

Ябълки
зелени юбълки
Британски учени от Института за изследване на храната в Норич твърдят, че редовната консумация на ябълка удължава живота и подмладява организма. Холандски учени пък установили, че хората, които консумират повече ябълки, много по-рядко получават инсулти.

Кисело мляко
кисело мляко
Макар, че противостареещите свойства на киселото мляко не са доказали, то съдържа много калций, спомагащ борбата с остеопорозата (намаляване на костната плътност) и добри и полезни бактерии, които благоприятстват нормалното функциониране на стомашно-чревния тракт. А всички знаем и колко е вкусно българското кисело мляко.

Снимки: боровинки: Лиса Норууд; сьомга: avlxyz; какао: Диего Баседжо; ядки: Хана Чапман; червено вино: Шон Фенинг; зехтин: Павел Край; зелени ябълки: Барбарос Кокабикак; кисело мляко: Zdraven.bg

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*