Храни за ум




Представяме списък с полезни храни за ум, които да включите в своето меню.

Пет особено важни за добрата мозъчна дейност храни изброява известният американски специалист по здравословно хранене д-р Мехмед Оз.

Боровинки:
Веществата в тези горски плодове предпазват от вредните процеси, свързани с болестта алцхаймер и преждевременното остаряване на мозъка.

Яйца:
яйца
Тази любима закуска осигурява много селен – минерал, който подмладява с години мозъка.

Горчица:
горчица
Изключително полезното й действие се дължи на съдържащата се в нея куркума. Една лъжичка горчица на ден помага за активиране на гените, които контролират прочистването на плаките в мозъка.

Сьомга:
сьомга
Сьомгата е богат източник на омега-3 киселини,със силен ефект срещу стареенето на мозъка. Омега-3 киселини могат да се приемат и чрез хранителни добавки.

Зеле, броколи, зелена салата:
зеле
Приемането поне 3 пъти на ден на тези зеленчуци забавят отслабването на мозъчната дейност, свързано с остаряването.

Освен за пъргавината на ума, те са полезни и за здравето на целия организъм. По-възможност яжте всеки ден, препоръчва health.bg.

Снимки: freeimages.com; боровинки: Криси Неранци