Българите все по-често консумират бира в кенчета, показват отчетите на пивоварите.
Българският консуматор на бира става все по-взискателен, отчете в интервю за агенция БГНЕС Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите в България.
„Ето защо качеството на нашата бира независимо дали е от високия сегмент като цени или от по-достъпния, винаги е високо. В тази връзка съм удовлетворена да съобщя, че 85% от българите одобряват работата на пивоварната индустрия у нас“, казва тя.
Според Радомирова една от причините да се уважава българската пивоварна индустрия в Европа е поради факта,че нашите пивовари са едни от малкото на Стария континент, които имат висше образование със степен инженер-технолог, придобита от Университета по хранителни технологии в Пловдив.
За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Твърдо се запазва и тенденцията за увеличаване дела на продажбите в кенове и намаляване на дела на пластмасовите бутилки.
В началото на лятото 55% от българите над 18 г. пият бира поне веднъж седмично. 60% от определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.
Най-големите любители на пивото са мъжете на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка 6 пъти в месеца.
Според Радомирова ще продължи тенденцията да намалява дела на бирите, продавани в пластмасови бутилки и да продължи тенденцията на масова продажба в кенчета и в стъклени шишета. „Очаквам, че ще продължат интересните инициативи на компаниите, свързани с намаляването на екологичния отпечатък на индустрията“, споделя тя.
От Zdraven.bg поздравяваме всички любители на пивото с 10-те най-смешни реклами на бира за всички времена:
а също колекция с песни за бира:
Снимка на бирено кенче: Ердман