Болките в гърба


Как да избегнем болките в гърба?

Всички знаят, че да седиш от сутрин до вечер пред компютъра в задушния офис, не е никак здравословно. Застоялият начин на живот води до много заболявания, но най-често страда гръбначният стълб.

Защото при претоварване междупрешленните дискове започват да се притискат и упражняват натиск върху двигателните нерви. Това предизвиква болка в гърба.

Най-често тези проблеми възникват в шийния отдел и кръста. Това може да се случи, без да вдигате тежести или да практикувате екстремален спорт. Когато човек седи дълго, възникват спазми на мускулите, намиращи се в шията и горната част на гърба, което бързо ги изморява. Това води до притискане на кръвоносните съдове и нарушено хранене на мускулната тъкан. Получава се затворен кръг.

Важно е да се знае, че неправилната гимнастика може да доведе до допълнителни натоварвания на шията и раменните стави, пише също lekar.bg.

Болките в шията не са най-неприятното, с което могат да се сблъскат хората, прекарали дълго време без движение. Нерядко проблемите в този отделна гръбначния стълб може да станат причина за световъртеж, нарушения в зрението, слуха, че и обонянието. През шийния отдел минават не само важни нерви, а и кръвоносни съдове. Ако се промени положението на гръбначния стълб, се нарушава кръвотокът, което води до намалено хранене на клетките на главния мозък. И за болките в рамото причината също може да бъде дългото седене на едно място.

Болките в гръдната област са много коварни. Типична ситуация е, когато човек усети болка в гърдите, да реши, че е в прединфарктно състояние и да хукне на кардиолог. Специалистът прави изследване, но не открива никаква патология. А пациентът продължава да се тревожи, защото не може да си обясни болката. И даже не се досеща, че причината може да е в гръбначния стълб. Тези болки трудно се премахват, защото обичайните методи са неефективни. Налага се комплексно лечение. Помагат и хомеопатични препарати.

Проблемите с поясната област са половината от случаите, с които се сблъскват специалистите. Тук са и най-честите проблеми с гръбначния стълб. Нерядко болката преминава и в краката. Причината поясната област да е слабото място е, че ако човек се наведе и повдигне 10 кг, върху кръста му в този момент натоварването е 400 кг. В рисковата група попадат представители на абсолютно всички професии.

За успешното лечение трябва съвсем точно да се определи причината за болките в гърба. Даже и профилактиката трябва да се провежда след консултация с лекар, за да не причиним повече вреда, отколкото полза.

Спортът също може невинаги да е здравословен. Конният спорт е един от най-опасните за гръбначния стълб. Първо, заради повишения риск от травми и второ, заради силното натоварване на гръбначния стълб. Затова голямо значение има квалифицираният инструктор.

Футболът, хокеят, волейболът, баскетболът и ските също сериозно провокират гръбначния стълб. С тренажорите също трябва да се внимава. Степерите например разрушават коленните стави. Степ аеробиката също е вредна за гръбначния стълб, особено ако човек не е готов за такова физическо натоварване. На хората с проблеми в гръбнака не се препоръчват и бягащите пътеки. Въобще имате ли болки в гърба, избягвайте спортовете, свързани с бягане. Ако все пак ви се налага, вдигайте високо коленете.

Най-хармоничният спорт за гръбначния стълб е плуването. Но и тук трябва да се избягват резките движения. При проблеми с кръста e добре да се плува по гръб. Правилото е – към всеки вид спорт да се подхожда внимателно, постепенно да се увеличава натоварването и да се привиква поне месец.

Zdraven.bg представя за доброто настроение на всички специална колекция с песни, в чийто видеоклипове се спортува:

Снимка: sxc.hu

loading...