Важни съвети за вегетарианци


Ако сте решили да минете изцяло на вегетарианско меню, независимо дали по прищевка или необходимост, е добре да спазвате няколко основни правила за вегетарианското меню, които препоръчва Kozmetikata.com:

1. Яжте максимално разнообразно. Включвайте в менюто си всички видове зеленчуци, плодове, ядки, бобови растения и семена, които обичате.

2. Протеините са важни за тялото, затова яжте на всяко хранене бобови растения, ядки, семена или соеви продукти.

3. Яжте продукти, богати на витамин С. Пъпеши, цитрусови плодове, ананас, ягоди, киви, броколи, чушки, домати, картофи – тези храни помагат в усвояване на желязото.

4. Яжте различни цветове зеленчуци – листни зеленчуци, тиква, моркови…

5. Пийте соево мляко и плодови сокове, те са добри източници на калций.

6. Включете в менюто си и заместители на месото, като соеви продукти, за да си набавяте витамин В12 или го взимайте под формата на хранителни добавки.

7. Витамин D е важен за абсолютно всеки и задължително трябва да присъства в менюто ви – набавяйте си го от соевите продукти или под формата на хапчета.

8. Всеядните си набавят омега-3 от рибата, вегетарианците ще трябва да намират други източници. Най-добрият начин са хранителните добавки.

9. Храни с високо съдържание на мазнини, като ядките и семената имат лесно смилаеми мастни киселини и много други полезни съставки, особено цинк.

10. Всеки има нужда да се поглези понякога, дори вегетарианците. В такъв случай можете без угризения да хапнете парче шоколад.

Снимка: sxc.hu

loading...