България все пак участва в Евровизия 2020 благодарение на публично-частно партньорство между БНТ и частна компания, която избра Виктория Георгиевa за представител в конкурса.
Виктория Георгиевa, наричана накратко със сценичното име Victoria, е българският представител на Евровизия 2020.
Това обявиха Българската националната телевизия (БНТ) и партньорите им в проекта от Лигна Груп ООД на специална пресконференция на 25 ноември 2019 г.
Младата певица става 13-ят български участник в надпреварата.
Виктория Георгиевa се отличава със специфичен глас (подобен на носовия на Дара, според Zdraven.bg) и изграден собствен музикален стил, се похвалих ана пресконференцията. Последното й официално видео, второ в кариерата й, – I Wanna Know, беше представено в края на юни 2019 г- и се оказа трамплин към първия ѝ договор за международно разпространение. Той бе подписан през септември 2019 г. с британската компания Ostereo.
„Много съм развълнувана, че получавам шанс да представя страната“, сподели Виктория Георгиевa, цитирана от БНТ. „Няма по-голяма чест за един артист! За мен това участие е преди всичко огромна отговорност и привилегия, защото музикатa е начин да изразя себе си и това, в което вярвам. Нямам търпение да споделя с всички новите си проекти. Благодаря на БНТ, че повярва в мен!”
Проектът се реализира като публично-частно партньорство между БНТ и Лигна Груп ООД (Ligna Group). Лигна Груп ООД, основана през 2002 г. и със седалище в София и офис в Акрингтон, Англия, е специализирана основно с интериорно обзавеждане. Занимава се с интериорен дизайн, проектиране и мениджмънт проекти на хотелски вериги, офиси и др. в чужбина и страната. Основните клиенти на компанияса са в Германия, Франция, Великобритания, Холандия, Черна гора и скандинавските страни. Член е на Британско-българската бизнес асоциация. Лигна груп ООД работи с двайсетина местни производителя и успява да печели международни търгове за обзавеждане на хотели и други търговски обекти в Западна Европа, разказват собственичките пред в-к Капитал. Компанията е създател и на креатив хъба Missia23, чиято цел е да обедини професионалисти, компании и проекти от различни области на креативната индустрия – дизайн, фотография, кинематография, звукозапис и други. Големите цели пред партньорството между БНТ и компанията, ръководена от Геновева Христова и Анелия Касабова, са изграждането на положителен имидж на България, позиционирането на страната ни на голямата европейска сцена, както и осигуряване на възможности за международна изява на професионалисти от българския музикален бранш.
Очаква се българската песен на Евровизия да бъде представена в началото на месец март 2020 година, като успоредно с това се работи и по първия самостоятелен албум на Виктория, който се планира да излезе веднага след края на конкурса.
Генералният директор на БНТ Емил Кошлуков заяви по време на събитието: „Радвам се, че отново сме на Евровизия и искам да благодаря на нашите партньори от Лигна Груп ООД. Това публично-частно партньорство отваря нови възможности за развитие на българската креативна общност, а за БНТ е шанс да задълбочи отношенията си с важна и влиятелна международна организация като Европейския съюз за радио и телевизия. Сигурен съм, че Виктория ще бъде един достоен наш представител в Ротердам. С това си решение БНТ отговаря на призивите на взискателната си младежка аудитория, която е основната движеща сила на този конкурс. Смятам, че подновеното ни участие на Евровизия е една добра новина и в контекста на 60-тата годишнина на телевизията”.
Управляващият директор на Лигна Груп ООД Геновева Христова също заяви, че е горда с подновеното участие на страната ни на Евровизия: „Това е голяма възможност, благодаря на БНТ за доверието! Сигурна съм, че имаме всички необходими предпоставки да представим България достойно и на високо ниво. Вярвам, че този конкурс трябва да бъде използван пълноценно за развитието на музикалната ни индустрия. Нашето усилие е да обединим креативните хора в България и да търсим заедно реализация на международния пазар за българските проекти”.
Анелия Касабова, изпълнителен директор на Лигна Груп ООД отбеляза, че това партньорство е от стратегическо значение: „Участието на Евровизия е поставено в много по-широк социален и икономически контекст и е идеален начин за изграждане на положителен международен имидж на България, като качествен и разпознаваем бранд. От това ще има полза целият български бизнес“.
В избора и дистрибуцията на българската песен за Евровизия 2020 се включва и международен партньор с опитен екип в сферата на продуцирането и разпространението на музика. Това е британската компания Ostereo, която има международен опит в обработката на големи информационни масиви с цел анализ, изследване на музикалните пазари и успешното позициониране на авторски музикални продукти.
Партньори в начинанието са още радиото за българска музика БГ Радио, българското издание на сп. Forbes, неправителствената организация „Тук-Там”, креативната академия Arc Academy и продуцентската компания Entiendo.
Изданието на музикалната надпревара Евровизия 2020 се провежда на 12, 14 и 16 май 2020 г. в Ротердам, Холандия, и се излъчва на живо по БНТ1. На 28 януари 2020 г. е изтегленето на жребий, от който става ясно в кой от двата полуфинала участва България. Можете да си припомните най-добрите песни на Евровизия 2019, когато България не участваше, и най-добрите песни на Евровизия 2018, когато направихме най-лошото си класиране на Големия финал на международния конкурс.
Виктория Георгиевa е родена на 21 септември 1997 г. във Варна и е участник от 4-тия сезон на X Factor България, където се класира на пето място. Ето и най-популярния й хит до момента:
Снимки: Instagram.com/victoriageorgievaofficial