
В България вече се предлагат над 15 популярни марки безалкохолни бири и радлери.
5.5 милиона хектолитра бира са продадени в страната през миналата година, а оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 милиона лева.
Това съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ) на 18 юли 2019 г.
През 2018 г. производството на бира у нас е 5,1 млн. хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения, произведени в България. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е 187 хиляди хектолитра е с 44% ръст.
За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Твърдо се запазва и тенденцията за увеличаване дела на продажбите в кенове и намаляване на дела на пластмасовите бутилки. Продажбите на бира на „студения пазар” (хотели, ресторанти, кафенета) вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през „топлия пазар” (магазинната мрежа) за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%.
Както и през предходните 15 години динамичният инвестиционен процес в бранша е насочен към модернизиране и разширяване на производството. Въвеждането на иновативни решения е ключово не само за безупречното качество на бирата, но и за възможностите категорията да бъде развивана. Само през 6-те месеца на 2019 година членовете на СПБ са предложили на почитателите на пивото 20 нови марки бира с различни стилове и дори бутикови предложения. Това коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.
В страната вече се предлагат над 15 популярни марки безалкохолни бири и радлери.
Десетките нови разфасовки и лимитирани серии опаковки са подходящи както за ценителите на напитката, така и за колекционерите.
Според редицата български и международни изследвания за нагласите към бирената категория, традиционно високата оценка за нея най-много се влияе именно от вкуса и разнообразието на пивото, неговите специфики като натурален продукт и възприемането на бирата като питие, подходящо за всякакви поводи и социализация.
Последните данни на СПБ сочат, че в началото на лятото 55% от българите над 18 г. пият бира поне веднъж седмично. 60% от активните потребители определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.
Най-големите любители на пивото са мъжете на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка 6 пъти в месеца. За поредна година най-често бирени наздравици се вдигат в Монтана – поне 13 пъти месечно и почти толкова в Русе. Дамите от Монтана остават най-верните фенове на пивото и поне 10 пъти в месеца си пийват бира.
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира в страната „Болярка – ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво” АД, „Доровски инвест“ ЕООД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване. Членуващите в СПБ бирени компании общо произвеждат 98% от пивото в страната.
Данните за нагласите на консуматорите са от периодични изследвания на маркетинговата агенцията IPSOS България и от International Reputation Institute.
От Zdraven.bg поздравяваме всички любители на пивото с 10-те най-смешни реклами на бира за всички времена:
а също колекция с песни за бира:
Снимка на чаша бира: succo