Учениците, които посещават музикални курсове, получават значително по-висока оценка по математика, естествени науки и език, отколкото останалите.
Канадски учени от Британска Колумбия проучили успеха на над 112 хиляди ученици в 4 обществени гимназии. Около 13 процента от тях изучавали музика.
Изследователите установили, че тези учениците, свирещи на някакъв инструмент, показват по-добър успех по дисциплини като език, математика и естествени науки, сравнено с тези, които не ходели на музикални уроци.
Проучването показва положителната връзка между изучаването на музикален инструмент и развитието на знания в други сфери. Музиката улеснява ученето, защото дава умения, които могат да се прехвърлят.
Овладяването на инструмент може да е много трудно. За това е необходимо детето да се научи да чете ноти, да развие координацията си между очи, ръце и мозък, да усъвършенства слуховите си умения, а също и да развие умения за работа в екип. Всичко това подобрява когнитивните способности, концентрацията и ефективността.
Нашите изследвания доказват, че това вярванете, че децата не трябва да си губят времето с музика, ада си учат уроците, е погрешно и е установихме, че колкото повече учениците се ангажират с музиката, толкова по-добре се справят с останалите предмети, казва проф. Питър Гузуасис, автор на проучването, цитиран в уебсайта на университета на Британска Колумбия.
Учениците, които изучават музикален инструмент още в основното училище или прогимназията и продължат тази практика и в гимназията, не само увеличават успеха си, но и са с година по-добри резултати на изпитите и матурите, допълва той.
Резултатите от проучването са публикувани в специализираното издание Journal of Educational Psychology на 24 юни 2019 г.
Снимка на училищен оркестър: EaglebrookSchool