За и против спазване на диета


Ето няколко полезни твърдения за и против прилагането на диета за отслабване.

Всеки метод, редуциращ теглото, има предимства и недостатъци. Важно е те да се познават, за да се избере най-здравословният вариант.

От дългогодишния опит и многобройните експерименти е доказано, че гладуването не е само начин за вталяване. То се приема като лечебно средство. Според лекарите, които го препоръчват, отказът от храна пречиства организма и помага да се възстановят много от нарушените му функции. При него задължително трябва да се пият много течности – не по-малко от 2 литра на ден. За да не се върнат килограмите след гладуване, най-важно е захранването.

Ако веднага човек се върне към нормалния си начин на хранене, много бързо ще навакса изгубеното тегло. Дори може да напълнее още повече. Затова експертите по хранене препоръчват всекидневното меню да се обогатява постепенно, като се започне с билкови чайове и мед, а след това се включат плодови и зеленчукови сокове. По този начин на части се прибавят и останалите храни. Гладуването трябва да става само под лекарско наблюдение.

Друг популярен метод за отслабване е разделното хранене. Негов автор е д-р Уилям Хауард Хей. Той препоръчва да не се приемат едновременно ястия с белтъчини и въглехидрати, като времето между отделните хранения трябва да е 4 часа. Този начин на хранене изключва много от традиционните ястия като боб, леща, грах, които съдържат едновременно белтъчини и въглехидрати. Част от него е и протеиновата диета, при която се яде само месо и мляко. Според специалистите методът води до небалансирано хранене и създава опасност от недостиг на важни за организма вещества.

Отслабването чрез лекарства също не е за препоръчително. Някои медикаменти влияят върху централната нервна система, като увеличават чувството за ситост. Те обаче могат да доведат до хипертония, аритмия и бъбречни увреждания. Други пък действат директно върху обмяната на веществата, като също я разстройват.

По правило резултатните диети се доближават до здравословното хранене. Много важно е да се приема такова количество храна, което съответства на изразходваната енергия. Добре е също храните да са чисти, без биологични и химични замърсители. Задължително трябва да се добави и физическа активност, подчертава dnevnik.bg.

Снимка: sxc.hu

loading...