Здравословно хранене от най-ранна възраст срещу затлъстяване при децата


дете

От най-ранна детска възраст трябва да възпитаваме децата в правилно хранене, ако не искаме да затлъстеят.

Българските деца стават все по-дебели и затлъстели. Проблемът е все по-глобален и мащабен. Българчетата са на 4-то място в Европа по наднормено тегло.

Доктор Силвия Паскалева, специалист по Физикална и рехабилитациoнна медицина със следдипломна квалификация Диагноза и лечение на затлъстяването, коментира правилата на здравословно хранене и начин на живот при децата в предаването Тази събота по bTV на 10 ноември 2018 г.

От най-ранна детска възраст трябва да възпитаваме децата в правилно хранене. Да ги информираме с примери, за да осмислят и възприемат правилността и това, което е необходимо за организма, коментира д-р Паскалева.

Давайки на детето плод, който то обича, постепенно ще започне да го приема. Давайки му шоколад – ще започне да консумира шоколад. Не трябва да изключваме нещо, а правилно да насочваме децата към това, което е полезно, подчертава тя.

Всичо това трябва да става под формата на игра, на атрактивно поднасяне на детето и то ще започне да консумира плода. Да покажем на детето, че например моркова е полезен и защо, препоръчва тя.

В детския организъм нещата трябва да са 50 на 50 съотношение сурова към готвена храна. При децата готвената храна трябва да е топла, прясна, не суха. Сандвичите за всеки родител са нещо много лесно, но не и здравословно, обяснява докторът.

Има залитане по въпроса за това какво трябва да бъде съотношението при приемане на плодове и зелечнуци. Винаги се казва, че плодовете трябва да са повече, но е точно обратното – съотношението трябва да е две към едно в полза на зеленчуците, изтъква тя.

В плодовете има, колкото и да са полезни, фруктова захар.Когато прриемаме голямо количество плодове, приемаме сериозни количества фруктова цахар, обяснява специалистът.

Има плодове, които спокойно могат да се поднасят за десерт – ябълки например.

Зиматна е много важен за здравето сезон. Тогава организмът страда повече и липсата на минерали и витамини нараства. Нуждата е голяма от тях особенно в студено време. Тогава е също много важно да се приемат плодове и зеленчуци. Много пъти консервираното е много по-прясно от прясното. Например има много домати, които са гумени през зимата. И е много по-полезно да изядем консерва домати. Чрез храната можем да предпазим децата от редица заболявания. Това е много важно, категорична е тя.

За здравословното хранене обичам да казвам, че трябва да се започне стъпка по стъпка да се изграждат стереотипите и те постепенно ще се превърнат в навик, споделя експертът. Изберете най-доброто и то постепенно ще се превърне в навик.

Снимка на момиче с домати: студио Есен