
Цветът на автомобила издава характера на собственика му.
Предпочетеният цвят на колата е отражение на характера на неговия собственик и житейската му нагласа, твърди Анджела Райт, експерт по психология на цветовете. Райт е консултирала редица компании, сред които и Ford Motors, съобщава агенция БТА.
Цветът е универсален език и влияе върху редица всекидневни избори, независимо дали купуваме дрехи, боядисваме къщата си или търсим нов автомобил. Макар често да е несъзнателен, изборът на определен цвят разкрива специфични черти на характера ни, казва Анджела Райт.
Ето какво според Райт издават десетте най-предпочитани цвята за техните собственици:
Черен
Черният цвят е индикатор за мощ, сила, елегантност. Ако карате черен автомобил, хората ви приемат насериозно. Черното не е емоционален или “дружески” цвят. Собствениците на такива возила са уверени и не се стремят да впечатлят никого. Черният цвят също така е защитен – обгърнати от него, индивидите се чувстват в безопасност, казва Анджела Райт.
Бял
Собствениците на бели автомобили обикновено са придирчиви и трудно може да им се угоди. Без да влагат излишни емоции, те държат всичко да е подредено и чисто.
Белият цвят е безкомпромисен. Посланието на притежателя на такъв автомобил често е “Има си граници. Не ме доближавай!” В някои случаи белите возила са индикатор, че собствениците им се опитват да прикрият характера си, обяснява Райт.
Сив
Макар да е смятан за “леко мрачен и депресиращ”, сивият цвят е предпочитан от по-зрели шофьори, които нямат какво да доказват и за които не е проблем “да се слеят със заобикалящата среда”. Често в по-тежки времена инстинктивният избор пада именно върху сивото.
Сребрист
Сребристи коли обикновено карат хора, които искат да изглеждат готини и преуспели. Сребристото е неутрален цвят – сиво, но с повече блясък. Сребристият автомобил издава симпатичен човек, по-скоро обикновен, но копнеещ за малко по-луксозен живот, без да е прекомерно натрапчив.
Син
Шофьорите на сини автомобили обикновено са надеждни хора, на които може да се разчита. “Едва ли има човек, който да не харесва цвета на небето и морето. Изборът на возило в такъв цвят показва, че собственикът е спокоен, интелигентен, здравомислещ”, отбелязва специалистката.
Червен
Червените возила не са за свенливи хора. Техните собственици са ярки личности, обикновено мъже, които са силни, енергични, пълни с живот и искат да се открояват от тълпата. Неслучайно червеното е цветът на колата, с която желае да се състезава всяко момче – Ферари.
Червеният цвят стимулира, ускорява пулса, повишава кръвното налягане. При избора на автомобил той се свързва не само с оживление и възбуда, но и с агресия и взискателност. Често собственикът на такова возило иска да покаже “кой е шефът”, казва Анджела Райт.
Зелен
С асоциацията, която буди с природата, зеленият цвят разкрива спокоен, уравновесен собственик на автомобил, традиционалист, индивид, неподвластен на модните тенденции.
Оранжев
Притежателите на оранжеви автомобили обикновено са слънчеви хора с положителна житейска нагласа, които обичат да се смеят и забавляват.
Бронзов / Кафяв
Собствениците на автомобили с бронзов цвят, както и в нюанси като кафяво и бежово, обикновено са пестеливи и разумни хора. Пред “наблъсканите” с всевъзможни джаджи съвременни возила те предпочитат сигурните и надеждни автомобили.
Жълт
Притежателите на жълти автомобили най-често са млади хора или индивиди, запазили младежкия си дух, и с добро чувство за хумор.
Жълтото е цветът на егото, оптимизма и самоувереността. Возилото в такъв цвят “крещи”, че собственикът му е жизнерадостен, иска да се откроява и обикновено не се интересува какво мислят другите за него, казва Анджела Райт.
Снимки: три супер коли пред хотел; черно Maserati MC12, бяло Ferrari FXX и жълто Ferrari 599, сива Marussia B2, сребърен Nissan, синьо Bugatti, зелен Maybach, оранжево Lamborghini, бронзово Bentley: Бен; червено Ferrari 458: Александър Прьовот