Как да възвърнем лесно форма след леко покачване?


Калоян Славов

По-красиво тяло е възможно и за месец, твърди фитнес инструкторът Калоян Славов. Как?

Какво да правим, ако сме качили малко нежелени килца? Възможно ли е да отслабнем?

В периода на карантира при световната пандемия от коронавирус много от нас се улежаха или похапваха повече от нужното – основно от нямане какво да се прави друго у дома. Доказано е, че преяждането и обездвижването са основни причини за наднорменото тегло, а това води до сериозни здравни проблеми като диабет, сърдечно-съдови заболявания и т.н.

Лятото наближава. Повечето от нас мечтаят за красиво тяло – дали за да се покажат на плажа, за да впечатлят отново половинката си или просто за лично самочувствие, всеки сам си преценява. И се питате дали е възможно това.

За отговор на този въпрос Zdraven.bg потърси един от най-известните фитнес инструктори в БългарияКалоян Славов.

Калоян Славов вече има над 9 години опит в натуралния бодибилдинг и е с многобройни участия в национални и международни състезания в тази дисциплина. Носител е титлата King Physique на фестивала за фитнес и красота “Mr. King of Fitness 2019“ в София. Тренира както жени, така и мъже и изготвя персонални хранителни режими и пакет тренировки за всеки, който се стреми към красота и здраве.

Все пак Калоян Славов е спортист, участва в състезания по културизъм, и за него може би е лесно да си поддържа добрата форма, биха си казали повечето читатели.

Възможно ли е обикновен човек да промени тялото си за седмици?

“Да, възможно е”, категоричен е Калоян Славов!

“Всеки човек е индивидуален и при някои резултат ще има по-бързо, при други по-бавно”, обяснява той.

А какво е необходимо за това?

“Преди всичко един човек за да промени тялото си, той трябва да има желание за това. Не просто да го иска, а найстина да има ПЛАМЕННО ЖЕЛАНИЕ, за да направи това”, подчертава Калоян Славов.

“За да успее в трансформацията си към по-добро тяло, човек се нуждае от опитен специалист. Нека всеки да намери професионален треньор, който да помогне за постигането на нужните резултати”, съветва фитнес инструкторът. “Така трениращият ще успее да постигнете по-бързо и по-ефективно своите цели. По този начин се избягват опити и грешки, форсират се резултатите, освен това се черпи и допълнителна мотивация”, споделя Калоян Славов.

Наистина ли хората, които започнат спортни тренировки, ще заблежат промяна в тялото си?

“Когато хората започнат да тренират, веднага ще забележат промени. Те ще подобрят визията, стойката, самоувереността си, настроението, работоспособността си, здравето и това дори ще допронесе за по-добро качество на живот”, разказва треньорът.

“Обичам да наблюдам моите клиенти, когато се променят, сякаш изживявам още веднъж моята промяна. Виждам как настроенито им се повишава, започват да се оглеждат в огледалото и да се усмихват, да си казват “виж ме, колко съм стегната”, “свалила съм”, “чувствам се добре”, “изглеждам добре”. Знам, че много хора си мислят, какво толкова допронася един инструктор, с какво е толкова полезен. За мен здравето, настроението, дисциплината и увереността, както и по-добрият живот са важно за живота на всеки един от нас, не мислите ли?”, пита искрено Калоян Славов.

Какви упражнения се препоръчват за хора, които искат да започнат промяна чрез спорт?

“Поради извънредната ситуация сме ограничени в много неща, включително в посещенията ни в спортни клубове и фитнес зали. Движението ни е сведено до минимум, а това не в полезно в здравно отношение. Затова ви препоръчвам да не спирате да се движите”, съветва инструкторът.

“Има достатъчно лесни упражнения, които можете да извършвате със собствено тегло и вкъщи. Особено за женската аудитория има изключително много упражнения за долна част на тялото, седалище и коремни мускули, които можете да натоварите ефективно дори в домашни услория.”

Посочете примери за такива лесни упражнения!

“Ще ви дам някои от тях:

  1. Клек с широк разкрач (изпълнявайте го бавно надоло 3-4 секунди надолу, 3-4 секунди нагоре, поне по 12-20 повторения и ще разберете за какво ви говоря);
  2. Напади (тук вариантите са много, изберете един и действайте);
  3. Български клек е трето упражнение, което ще ви бъде полезно и ефективно и в домашни условия. Упражнението наподобява напад, но се изпълнява на един крак, докато другият е изпънат назад, подпрян от опора; много добро упражнение за бедрените мускули и седалището.

Упражнения за корем: кръч, коремни преси от лег, повдигане на краката от лег, пляскащи ритници, планински катерач, махове – изпълнавяйте ги по 15-20 повторения и до отказ – за тези с повече опит.

Калоян Славов

За седалищните мускули препоръчвам: глутеус мост на един крак, на два крака, кик-бек за глутеус, странично изнасяне на крака от опора, махове назад и встрани и т.н.

Всички тези упражнения, които ви изброих, можете да извършите и без никакво оборудване.

Живеем в света на технологията, аз съм убеден, че всеки може да намери достатъчно имформация, видео уроци от специалист, с който могат да започнат и тренировки вкъщи”, споделя Калоян Славов, към когото също можете да се обърнете и за личен съвет.

Снимки: Instagram.com/Kaloyan.Slavov

loading...