Как помага на мозъка аеробна тренировка?


бягане

Защо са полезни дългите аеробни тренировки за мозъка?

Продължителните аеробни тренировки улесняват формирането на нови неврони в мозъчни зони, свързани с обучението и запаметяването.

Учени от Финландската академия на науките установили, че високоинтензивните аеробни тренировки не са толкова ефикасни за улесняване на процеса, свързан с генериране на неврони на базата на нервни стволови клетки.

Освен това било констатирано, че генетиката може да играе роля за ефекта от тренировките върху формирането на неврони.

Предишни изследвания също показаха, че тренировките улесняват процеса, свързан с формиране на нови неврони в мозъка, макар да не бе изяснено какъв вид упражнения е най-ефикасен.

За целите на изследването плъхове, отгледани така, че да имат слаб или силен отклик към физически упражнения, били подложени на различни тренировки, за да се определи ефектът от тях върху генерирането на нови неврони в хипокампусите им за 6-8-седмичен период.

В края на изследването при плъховете със силен отклик към аеробните тренировки, които доброволно бягали в колело, имали с няколко неврона повече в сравнение с тези със слаб отклик към тренировките. При гризачите, подложени на високоинтензивни тренировки, било наблюдавано незначително формиране на неврони.

Учените заявиха, че са нужни допълнителни изследвания, за да се потвърди, че аеробните тренировки могат да улеснят формирането на неврони и у хората така, както го правят у плъховете.

Резултатите от изследването са публикувани в специализираното издание Journal of Physiology, съобщава агенция БТА.

Не забравяйте, че не можете да очаквате чудеса, ако не сте физически активни! Спортът е здраве и настроение! Затова Zdraven.bg поздравява всички със специална селекция с песни, в чийто видеоклипове се спортува:

Снимка: Крис Хънкелер