Калций за дълголетие


Набавянето на калций чрез храната може да помогне на хората да живеят по-дълго, предаде агенция Ройтерс, позовавайки се на резултатите от шведско изследване.

Проучването е обхванало 23 000 мъже, които в началото му са били на възраст между 45 и 79 години, уточни агенция БТА.

Доброволците са били наблюдавани в продължение на 10 години. Изследователите от института Каролинска в Швеция са установили, че мъже, които са си набавяли най-големи количества калций чрез храната, са били изложени на 25% по-малък риск от смърт по каквато и да е причина в следващите 10 години и на 23% по-малък риск от смърт в резултат на сърдечносъдови заболявания.

Мъжете, които са консумирали най-големи количества калций, са си набавяли чрез храната около 2000 милиграма от елемента на ден. В САЩ препоръчителната дневна доза за мъже на възраст между 19 и 50 години е 1000 милиграма, а на възраст над 50 години – 1200 милиграма, уточнява actualno.com.

Калцият се намира в широк кръг от храни. Млечни продукти, зелено-листни зеленчуци, ядки и семена (бадеми,бразилски орехи, сусам), тофу и сушени плодове са всички добри източници на калций за вегетарианците. По-голяма част от брашната са обогатени с калциев карбонат, а и зърнените храни също са добър източник. Твърдата вода също може да съдържа калций. Месото е много беден източник на калций, подчертава bg.wikipedia.org.

Снимка: cher1969, sxc.hu