Български хотелиери отправят призив към олинклузив туристите: „Изяжте всичко, което вземете!“
Призив за намаляване на изхвърлянето на храна в хотели и ресторанти от така наречения олинклузив отправиха хотелиери у нас. Кампанията „Вземете всичко, което може да изядете, но изяжте всичко, което вземете“ е подкрепена от редица хотелиери по българското Черноморие, които са поставили надписи в ресторантите си, с които отправят апел към гостите да ценят храната.
Маргарита Христова, управител на хотел в Златни пясъци, споделя за БНР на 15 юли 2024 г., че кампанията е заимствана от много хотели извън България, и е популярна там от години.
„Много съм щастлива, че колеги го правят. Това е тема, която съм убедена обаче, че ще бъде обаче двуполюсна“, коментира за Радио Варна Христова. Тя поясни, че призивът е поставен на видно място в ресторанта. „Това не е забрана или ограничение“, поясни Христова.
Скъпи гости и приятели,”Вземете всичко, което можете да изядете, но изяжте всичко, което вземете.” С това напомняне, целим да насърчим устойчиво поведение и уважение към храната.Нека заедно направим малка, но значима стъпка към по-добро бъдеще.Като вземем само толкова, колкото можем да изядем, ние допринасяме за намаляване на хранителните отпадъци и показваме уважение към труда на нашите готвачи и околната среда ️Благодарим ви, че сте отговорни и съпричастни! Добър апетит и Ви пожелаваме приятен престой
В профила си във Facebook и Instagram родният хотел се обръща към своите гости и приятели:
„Вземете всичко, което можете да изядете, но изяжте всичко, което вземете.“ Това напомняне не е просто въпрос на икономия – то е част от нашата ангажираност към по-добро бъдеще за всички нас.
В хотел София, ние силно вярваме в устойчивото и отговорно поведение.
Защо е важно, обясняват от хотела:
Уважение към храната и труда на готвачите:
Храната, която предлагаме, е резултат от упорита работа и отдаденост. Всеки елемент от нашия бюфет е приготвен с внимание и грижа. Като вземаме само толкова, колкото можем да изядем, ние изразяваме признателност към усилията на нашите готвачи.
Опазване на околната среда:
Хранителните отпадъци имат значителен екологичен отпечатък. Те допринасят за емисиите на парникови газове, които влияят на климатичните промени. Намалявайки отпадъците, ние намаляваме негативното въздействие върху околната среда и съхраняваме природните ресурси.
Социална отговорност:
В света има милиони хора, които нямат достъп до достатъчно храна. Като избягваме излишъка и разхищението, ние показваме съпричастност и солидарност с тези, които са в нужда.
Подобряване на качеството на услугите:
По-малкото количество изхвърлена храна означава по-добро управление на ресурсите. Това ни позволява да инвестираме повече в качеството на предлаганите ястия и услугите, които получавате.
Как можете да помогнете:
- Вземайте малки порции: Опитайте различни ястия, но в по-малки количества. Винаги можете да се върнете за още, ако сте все още гладни.
- Споделяйте опита си: Разкажете на приятелите и семейството си за нашата инициатива. Нека заедно популяризираме устойчивите практики.
Вашата подкрепа и разбиране са от съществено значение за успеха на тази инициатива. Нека заедно направим вашата почивка не само приятна, но и отговорна към природата и обществото. Благодарим ви, че сте с нас в това важно начинание! Добър апетит и Ви желаем приятен престой!“
Разхищението в хотелите и ресторантите с олинклузив е огромно, коментира още Маргарита Христова. Между 40 и 50 кг храна се изхвърлят за 24 часа всеки ден и това не е преувеличено, отчете тя. По думите й тази храна трудно може да се предаде за благотворителност. Христова поясни, че кампанията акцентира върху храната, която гостите в хотелите взимат и не успяват да консумират. Тя допълни, че голяма част от ястията, които остават на блок масата, се дават на персонала, за да не се изхвърлят.
Голяма част от разходите на хотелиерите се влагат за изхвърлянето на боклука. „Тези пари могат да бъдат оползотворени по много различен начин“, категорична е Маргарита Христова.
Снимка: х-л София, Златни пясъци